Продовжуємо спецпроєкт «Об’єднані цінностями», в межах якого розкриємо п’ять ключових цінностей компанії «Делойт» в Україні.
Наступна цінність — «Піклуватися одне про одного». Що вкладають у поняття «піклування» делойтівці? Як компанія може проявляти турботу про співробітників? Як змінилося піклування одне про одного в «Делойт» у контексті повномасштабної війни? Що делойтівці найбільше цінують у взаємодії з колегами та які прояви піклування з боку компанії є для них найважливішими? Поговорили на ці теми зі співробітниками «Делойт» в Україні.
ЯК «ДЕЛОЙТ» ПІКЛУЄТЬСЯ ПРО СВОЇХ СПІВРОБІТНИКІВ?
Я прийшла в «Делойт» у 2007 році. На той час я обирала між усіма компаніями «Великої четвірки», однак шальки терезів переважили на користь «Делойт», бо вже тоді компанія славилася відмінною корпоративною культурою. Хоча мало хто на той час в Україні розбирався, що воно взагалі таке. Надання бенефітів співробітникам тоді ще не було такою поширеною практикою, як зараз, але в «Делойт» я буквально з першого дня відчула на собі — як це, коли роботодавець піклується про тебе, а керівництво та колеги підтримують і надають усебічну допомогу.
«Делойт» завжди прагне створити комфортні умови для своїх співробітників. Це проявляється в усьому — від дрібниць на кшталт зміни асортименту напоїв у офісі на прохання співробітників до серйозніших нематеріальних аспектів, як-от програма коучингу (менторства).
Компанія дбає про задоволення всіх можливих потреб співробітників на всіх щаблях піраміди Маслоу.
Ключові прояви турботи від «Делойт»
Психологічна підтримка.
У 2009 році компанія почала залучати зовнішніх психологів, які допомагали співробітникам долати стрес і розв’язувати особисті проблеми. Це важлива ініціатива, яка не втратила актуальності за весь час існування, а в контексті останніх кількох років лише підвищила свою значущість для співробітників.
Програма підтримки працівників з правових та фінансових питань, психологічне консультування й бізнес-коучинг.
Цього літа завдяки приєднанню до регіону Центральної Європи ми змогли інвестувати додатково в програму, яка надає можливість працівникам та їхнім найближчим родичам отримувати безкоштовні консультації з правових та фінансових питань, а також додаткову психологічну підтримку та зовнішній бізнес-коучинг.
Підтримка культури вдячності.
«Делойт» вчить кожного співробітника визнавати та відзначати здобутки інших. Для цього існують різні інструменти, за допомогою яких можна надати колезі фідбек, висловити подяку або відзначити матеріальною винагородою.
Програми коучингу (менторства).
Кожен співробітник, незалежно від посади, має свого коуча, який допомагає не лише в професійному розвитку, але й в особистісному зростанні. Кожен лідер команди навчається, як правильно розвивати своїх підопічних, незалежно від їхньої професійної спеціалізації.
Тимбілдинги.
У нас є багато різновидів тимбілдингів, але один із найулюбленіших у всіх команд — це літні тренінги. У консалтинговій сфері професійний сезон закінчується в травні, і літній період — саме час підбити підсумки та підготувати команди до нового сезону. Такі тренінги зазвичай тривають від двох до п’яти днів і проводяться на якійсь цікавій локації. Завершуються вони завжди гала-вечерею, де колеги спілкуються та проводять час разом у невимушеній атмосфері. Крім літніх тренінгів, у кожному департаменті компанії раз на 1–2 місяці проводять менш формальні тимбілдинги. Це можуть бути спільні обіди або вечері. Також раз на рік увесь колектив «Делойт» збирається на загальнокомандну зустріч.
Які прояви піклування з боку компанії є для вас найважливішими?
По-перше, це інвестування ресурсів у мій професійний розвиток. По-друге, підтримка моїх рішень і повага до моєї думки. По-третє, можливість самій проявляти турботу про колег та заохочення до цього з боку компанії.
Які прояви піклування з боку компанії є для вас найважливішими?
По-перше, це інвестування ресурсів у мій професійний розвиток. По-друге, підтримка моїх рішень і повага до моєї думки. По-третє, можливість самій проявляти турботу про колег та заохочення до цього з боку компанії.
ТУРБОТА ПРО ПРАЦІВНИКІВ У КОНТЕКСТІ ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ
Вранці 24 лютого 2022 року наш керівний партнер зібрав усіх співробітників компанії на дзвінок, щоб обговорити план дій. За кожним директором та партнером закріпили групу людей, з якими вони мали підтримувати зв’язок. Я особисто відповідала за 19 співробітників і декілька разів на день перевіряла, де вони знаходяться і чи все з ними гаразд.
Ми розуміли, що в багатьох людей з’явиться гострий запит на психологічну підтримку. Тому одразу звернулися до партнерського сервісу з надання психологічної допомоги з проханням забезпечити консультації нашим співробітникам та їхнім близьким у необмеженій кількості. 100% вартості послуг покрила компанія.
Також «Делойт» організував оперативну евакуацію працівників за кордон. Завдяки нашій глобальній мережі кожен, хто хотів виїхати, міг розраховувати на допомогу на новому місці. Наші колеги в Польщі, Угорщині, Чехії, Болгарії та Румунії безперервно приймали людей, забезпечуючи трансфер та розселення. Багато співробітників навіть жили в домівках колег з інших країн.
Коли минув перший шок і всі зрозуміли, що треба якось адаптуватися до нових реалій життя, ми вирішили запустити серію вебінарів, щоб допомогти людям впоратися з емоціями, навчитися жити з новим рівнем стресу, підготуватися до різних обставин, повернути собі фізичну та психологічну можливість працювати тощо.
Організували курси з надання першої домедичної допомоги. Спочатку вони проводилися щомісяця, згодом кількість охочих зменшилася, бо майже всі охочі вже пройшли навчання. Тому із серпня цього року ми перейшли на нову програму тренінгів, щоб дозволити співробітникам опанувати складніші аспекти першої допомоги.
Мобілізованим співробітникам компанія продовжує виплачувати заробітну плату. Також колеги регулярно беруть участь у зборах на підтримку потреб їхніх підрозділів.
З початком складнощів в енергосистемі України компанія активно підтримувала енергонезалежність співробітників, надаючи павербанки та виділяючи матеріальну допомогу на придбання портативних зарядних пристроїв. На жаль, проблема з відключеннями світла залишається актуальною і сьогодні, тож «Делойт» продовжує забезпечувати фахівців необхідним обладнанням.
Як ви проявляєте турботу про колег?
Говорю з ними 🙂. На мою думку, приділені час та увага — найщиріший прояв піклування.
Як ви проявляєте турботу про колег?
Говорю з ними 🙂 На мою думку, приділені час та увага — найщиріший прояв піклування.
ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЧОГО САМЕ ПОТРЕБУЮТЬ СПІВРОБІТНИКИ?
Щоб виявити потреби співробітників і надати їм належну підтримку, важливо підходити до дослідження їхніх запитів комплексно. «Делойт» у цьому допомагають кілька інструментів.
- Глобальна ініціатива з вимірювання задоволеності співробітників. Це інструмент, яким користуються представництва компанії в різних країнах. Механізм дуже простий — працівники заповнюють анкету, в якій відповідають на різноманітні запитання, що допомагають зрозуміти їхні потреби та очікування від роботодавця. На основі отриманих даних компанія планує різні заходи та активності, що допоможуть закрити той чи інший біль або створити для колег ще більш позитивну атмосферу та комфортні умови.
- Регулярне оцінювання стану роботи в команді. Частиною нашої програми управління продуктивністю (Performance Experience) є оцінювання стану в команді. Щоразу, коли працівник надсилає запит на оцінювання виконання робіт керівникам чи внутрішнім замовникам, він також оцінює, наскільки комфортно бути собою в команді, чи турбуються колеги про добробут одне одного та інші аспекти роботи в команді. Результати таких оцінок використовуються в командах для покращення взаємодії.
- Система управління очікуваннями співробітників. На додаток до команди HR та Talent Business Partners у кожному департаменті «Делойт» є людина з бізнесу (Talent Leader), яка допомагає краще зрозуміти потреби працівників саме цього департаменту та розробити відповідні заходи для покращення умов праці.
- Щоквартальні дзвінки. Кожен співробітник має можливість анонімно поставити запитання керівництву та отримати на нього відповідь на квартальному дзвінку або в інший спосіб. Це дозволяє обговорювати проблеми та потреби працівників і разом знаходити найкраще рішення.
Ми завжди намагаємось стратегічно передбачити потреби наших співробітників. Проте реальність часто вимагає реактивної підтримки. Наприклад, з початком повномасштабної війни чи пандемії COVID-19 ми швидко реагували на нові виклики, забезпечуючи працівників необхідними ресурсами та підтримкою.
Стратегічне планування дозволяє нам бути готовими до непередбачуваних ситуацій, але гнучкість і здатність оперативно реагувати на них є не менш важливими.
ПРО ПІКЛУВАННЯ В «ДЕЛОЙТ»
Мене можна назвати майже повнолітньою делойтівкою, адже моя історія в компанії почалася 17 років тому. На той момент я вже мала 15-річний досвід роботи багатопрофільним перекладачем, почувалася дуже впевнено як фахівець і, чесно кажучи, не планувала кар’єрних змін. Так сталося, що колега з попереднього місця роботи перейшла в «Делойт» і, коли тут відкрилася вакансія перекладача, запропонувала мені податися. Я вагалася, адже довгий час працювала в одному колективі і наважитися на зміни було складно. Але зараз я дуже вдячна собі за те важливе рішення.
Сказати, що я опинилася в іншій реальності — це не сказати нічого. З невеликої кімнати в бюро перекладів, де зазвичай сиділо троє людей, я потрапила у величезний та багатоголосий опенспейс. Адаптуватися було нелегко: мені довелося призвичаюватися до нового оточення, запам’ятати багато імен, вивчити правила та політики, звикати до бурхливого життя в офісі. Але з часом, коли я поступово відкривала для себе колег не лише як професіоналів своєї справи, а як цікавих особистостей, коли спілкування вийшло за межі суто робочих питань, я відчула, що потрапила у свою «зграю».
Якщо говорити про матеріальне, я йшла в «Делойт» не за великою зарплатою. Мене більше приваблювала наявність соціального пакету. У 2007 році в Україні було зовсім небагато роботодавців, які пропонували достойний соцпакет. А в «Делойт» я отримала оплачувану відпустку та лікарняні, медичне страхування, навіть скористалася повноцінною декретною відпусткою (так, моя молодша донька — made in Deloitte 🙂).
Завдяки бенефітам від «Делойт» я почуваюсь більш захищеною. Я знаю, що якщо захворію чи станеться інша непередбачувана ситуація, то отримаю належну підтримку та допомогу від компанії.
Ще однією складовою комфортної роботи в «Делойт» я вважаю корпоративну культуру, що ґрунтується на цінностях, які збігаються з моїми особистими поглядами на світ і на те, якою має бути ефективна взаємодія між людьми. І що не менш важливо — ці цінності не залишаються задекларованими на папері чи на вебсторінці, вони цілком реальні та підкріплюються конкретними діями як всередині компанії, так і поза її межами. Тому я з гордістю кажу, що компанія, в якій я працюю, побудована на цінностях, які я поділяю.
Які прояви піклування з боку компанії є для вас найважливішими?
Для мене важливі як базові речі на кшталт страхування, лікарняних чи відпусток, так і турбота, яка є реакцією на непередбачувані обставини, що підкидає нам життя. Завжди з вдячністю пам’ятатиму про піклування з боку компанії під час пандемії, а особливо — на початку повномасштабного вторгнення, про надійну підтримку, яку я відчувала і яка допомогла мені оговтатися, встояти, зібратися і продовжити жити та працювати.
Які прояви піклування з боку компанії є для вас найважливішими?
Для мене важливі як базові речі на кшталт страхування, лікарняних чи відпусток, так і турбота, яка є реакцією на непередбачувані обставини, що підкидає нам життя. Завжди з вдячністю пам’ятатиму про піклування з боку компанії під час пандемії, а особливо — на початку повномасштабного вторгнення, про надійну підтримку, яку я відчувала і яка допомогла мені оговтатися, встояти, зібратися і продовжити жити та працювати.
ПРО ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО КОЖНОГО З КОЛЕГ
Наша команда має усталений склад. Ми знаємо одне одного багато років, тому можемо дозволити собі обговорювати не лише робочі моменти, а й особисті історії. Для мене колеги — не лише працівники, а насамперед люди з різними характерами, особистісними якостями, індивідуальними особливостями та різним життєвим досвідом. Я приймаю те, що кожен має сильні й слабкі сторони, але саме це й робить нас унікальними й цінними.
Спілкуючись із колегами, я ставлю запитання й уважно слухаю відповіді, намагаючись зрозуміти справжні потреби співрозмовника. Навіть коли дуже зайнята, я знаходжу час, щоби підтримати або дати пораду, якщо її просять. На мою думку, вкрай неефективно критикувати в лоб і казати людині: «Ти робиш неправильно, ось я знаю, як правильно». Можна запропонувати поміркувати над іншими способами розв'язання проблеми або поділитися власним досвідом, не нав’язуючи свою думку, наприклад сказати: «Я була в подібній ситуації та зробила ось так». Людина може обрати інший шлях, і я це поважатиму. Адже різні підходи можуть дати однаково хороший результат.
Якщо я стикаюся з чимось, у чому недостатньо розуміюся, я звертаюся за порадою до колег, у чиєму професіоналізмі не сумніваюся і чиїй експертній думці повністю довіряю. Якщо в мене щось не виходить зробити самій, я не соромлюся попросити про допомогу. У командній роботі ми навчаємося одне в одного, тому я розглядаю її як спільну творчість та порівнюю результати наших зусиль із фінальними мазками на полотні художника, після яких воно стає довершеним.
Я із задоволенням та щиро висловлюю колегам свою вдячність і захоплення їхніми вміннями та досягненнями. Дякуючи, я підкреслюю значущість внеску кожного, для мене важливо, щоб кожен відчував себе цінним та не втрачав мотивацію.
Я ціную щирість та відкритість у будь-якій ситуації. Якщо виникають конфлікти, їх важливо одразу проговорювати, а не накопичувати образи. Обговорення проблем допомагає знаходити компроміси та розв’язувати питання, зберігаючи атмосферу довіри та взаємоповаги.
Поради роботодавцям щодо турботи про команду
На мою думку, турбота про ментальне здоров’я працівників — це показовий критерій розвиненості корпоративної культури. Адже продуктивність праці та якість результатів значною мірою залежать від психологічного стану людини. Піклування про психоемоційний стан працівників та надання їм необхідної підтримки є надважливою інвестицією у сталий розвиток не тільки компанії, а й суспільства загалом.
ПРО ПІКЛУВАННЯ В «ДЕЛОЙТ»
Перш ніж долучитися до лав ЗСУ, я пропрацював у компанії 5 років. Я б охарактеризував «Делойт» як компанію «сімейного типу», адже тут ти повсякчас відчуваєш турботу та підтримку. У будь-який момент можна звернутися до когось із колег, менеджерів чи партнерів і отримати професійну допомогу або відповіді на свої запитання. І тут ніколи не почуєш щось на кшталт «В мене немає на це часу». Хіба що людина може взяти паузу на роздуми й запропонувати обговорити питання пізніше.
Я знаю, що можу поспілкуватися з будь-ким у компанії на будь-яку тему та не хвилюватися, що мене не зрозуміють чи засудять. Іноді мені самому було складно прийняти, що, працюючи на позиції консультанта першого рівня, я міг підійти та запитати щось у партнера. Але всі ці обмеження лише в моїй голові, а в компанії всі відкриті до дружнього й довірливого спілкування.
Що для вас найважливіше у взаємодії з колегами?
Найважливіше — взаємодопомога: готовність підказати, провести за руку, підставити плече. Найприємніше, що ти можеш бути впевненим у будь-кому з колег, адже кожен, хто потрапляє в команду, поділяє цінності «Делойт», зокрема й цінність «Піклуватись одне про одного».
Що для вас найважливіше у взаємодії з колегами?
Найважливіше — взаємодопомога: готовність підказати, провести за руку, підставити плече. Найприємніше, що ти можеш бути впевненим у будь-кому з колег, адже кожен, хто потрапляє в команду, поділяє цінності «Делойт», зокрема й цінність «Піклуватись одне про одного».
ПРО ПІДТРИМКУ КОЛЕГ ТА КОМПАНІЇ ПІСЛЯ МОБІЛІЗАЦІЇ
Я пішов у військкомат у перші дні повномасштабного вторгнення — хотів долучитися до війська. Але на той момент добровольців було дуже багато і мене відправили додому, пообіцявши, що зателефонують, коли буду потрібен. Я не міг сидіти без діла, тому активно включився у волонтерство. Поєднував робочі проєкти та волонтерську діяльність і не полишав надії долучитися до лав ЗСУ, тож у травні знову пішов у військкомат.
Як тільки побачив реальні перспективи мобілізації, я одразу поговорив зі своїм безпосереднім керівником про наміри. Він поставився до цього з розумінням і попросив тримати в курсі справ. Мобілізуватися вдалося лише через місяць після цієї розмови, але і я, і компанія вже були готові до цього.
Я досі офіційно оформлений у штаті «Делойт», два роки з моменту мобілізації компанія продовжила виплачувати мені зарплату. Також у мене залишився доступ до корпоративного соцпакету, зокрема медичної страховки, завдяки якій я можу скористатися послугами кваліфікованих лікарів навіть у прифронтових містах.
Співробітники зі свого боку допомагають відчувати, що я досі частина колективу. Я залишаюся в робочих чатах, колеги продовжують підтримувати зі мною контакт, час від часу запитують, чи не потрібна мені допомога або підтримка в чомусь. Іноді я звертаюся до них із проханням зробити якусь табличку в Excel, нагадати формулу, зробити опитувальник — ще жодного разу ніхто не відмовив 🙂.
Крім цього, я дуже вдячний за матеріальну підтримку й допомогу із закриттям потреб моєї бригади. Завдяки донатам від колег із «Делойт» будь-які збори закриваються за 2–3 дні, а зазвичай швидкість у таких речах дуже важлива. Зокрема, великою мірою за кошти співробітників компанії ми придбали пристрій нічного бачення та тепловізійний дрон. Нещодавно зібрали 250 тисяч гривень на пікап. Нам пощастило і машину передав волонтерський фонд, але ці гроші знадобилися на її ремонт, а також на ремонт інших машин, які є на балансі роти.
Мені подобається єдність команди «Делойт» у реагуванні на мої прохання. Коли виникає будь-яка потреба, всі гуртуються та оперативно допомагають.
Головне, що мене пам’ятають. Я зі свого боку теж стараюся не зникати. Коли випадає можливість приїхати в Київ, завжди намагаюся хоча б на кілька годин заїхати в офіс, поспілкуватися наживо з колегами, подякувати особисто за підтримку й допомогу.
ПІКЛУВАННЯ ПРО НАВЧАННЯ ТА ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК СПІВРОБІТНИКІВ
Робота в «Делойт» — це перманентне навчання. Адже багато фахівців долучаються до команди ще студентами і здобувають нові знання та навички безпосередньо під час роботи. Крім того, у нашій сфері неможливо дійти до певної точки, коли ти вже все вмієш і все знаєш, бо постійно з’являються нові інструменти й технології. Тож успіху досягають лише проактивні люди, готові постійно навчатися.
На щастя, компанія зацікавлена в професійному зростанні співробітників та всіляко сприяє цьому. Для цього в «Делойт» є:
✔️ Внутрішні та зовнішні навчальні програми. Наші працівники мають доступ до великого масиву онлайн-курсів у міжнародній мережі «Делойт». Це курси на розвиток різних навичок — від професійних (фінансових, аудиторських) до більш софтових. Кожен співробітник проходить обов’язкове навчання, залежно від посади та напряму роботи, та може обирати додаткові курси на власний розсуд.
✔️ Сертифікації. Компанія оплачує та допомагає підготуватися до отримання різних професійних сертифікацій, зокрема міжнародних.
✔️ Курси англійської мови. Співробітники «Делойт» мають змогу відвідувати уроки англійської та покращувати свій рівень знання мови.
✔️ Reading Club. Це неформальні зустрічі, на яких колеги обговорюють нон-фікшн книги на різні теми — від історії до менеджменту. А ще делойтівці мають змогу відвідувати курси швидкочитання із запрошеним тренером. Такі заходи дозволяють співробітникам ділитися знаннями, обговорювати нові ідеї та розвиватися разом.
✔️ Коучинг (менторство). У кожного співробітника є наставник, який допомагає спланувати розвиток на рік і стежить за дотриманням плану. Коуч проводить регулярні індивідуальні зустрічі зі своїм коучі та сприяє його особистісному зростанню і досягненню кар’єрних цілей.
✔️ Навчання на практиці. Під час роботи спеціалісти повсякчас стикаються з новими викликами та технологіями. Тому багато нових знань і вмінь делойтівці опановують безпосередньо на практиці.
✔️ Обмін досвідом. У нас заведено ділитися експертизою в різних форматах. Це може бути індивідуальна консультація чи порада, або планові тренінги від партнерів для молодших колег. Наймасштабніший захід з обміну досвідом — це літні тренінги.
Які прояви піклування з боку компанії є для вас найважливішими?
Підтримка ініціатив та прагнення розв’язувати проблеми, а не закривати на них очі. У нас завжди можна сказати про якусь потребу й бути впевненим, що компанія адекватно відреагує на це.
Які прояви піклування з боку компанії є для вас найважливішими?
Підтримка ініціатив та прагнення розв’язувати проблеми, а не закривати на них очі. У нас завжди можна сказати про якусь потребу й бути впевненим, що компанія адекватно відреагує на це.
ТУРБОТА ПРО ДОБРОБУТ КОМАНДИ
Для мене як для керівника найефективніший спосіб піклування про колег — це щира розмова. Я намагаюся підтримувати відкриту комунікацію в межах команди, створюючи атмосферу довіри, в якій люди можуть вільно обговорювати свої проблеми та потреби. Це сприяє побудові міцних взаємин і розумінню одне одного.
Як коуч із десятирічним досвідом я завжди раджу членам своєї команди лише те, що перевірив на власній практиці. Наприклад, щоб уникнути вигорання, я рекомендую перезавантажуватися через спорт. Для мене особисто біг та сквош — найкращі способи зняти стрес і зарядитися енергією. Але кожному може «зайти» якась своя активність. Треба пробувати й шукати те, що підійде саме вам.
Що для вас найважливіше у взаємодії з колегами?
Коли я можу довіряти і коли мені довіряють навзаєм.
Що для вас найважливіше у взаємодії з колегами?
Коли я можу довіряти і коли мені довіряють навзаєм.
ПІКЛУВАННЯ ПРО ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ’Я СПІВРОБІТНИКІВ
Мої колеги вже багато розповіли, як у «Делойт» турбуються про ментальне здоров’я співробітників, а я додам ще і про фізичне, адже все завжди має бути в комплексі. Розпочну з Deloitte Running Club, бо це моя ініціатива і я дуже радий, що так багато колег долучилися до неї.
Бігова історія компанії триває вже багато років: у складі корпоративної команди ми брали участь у численних пробігах, є серед нас і марафонці. А створенням бігового клубу «Делойт» ми «завдячуємо» пандемії COVID-19, коли всі працювали з дому. Ми з колегами зрозуміли, що нам бракує живої комунікації, тому почали шукати спосіб зустрічатися на свіжому повітрі. Виникла ідея організувати біговий клуб у парку. Згодом ми регулярно збиралися на Трухановому острові для пробіжок. Кожен біг у своєму темпі ту відстань, яка була комфортною саме для нього. Колеги, які не могли приєднатися наживо, ділилися своїми пробіжками в спільному чаті, де всі підтримують одне одного, незалежно від результатів.
Я дуже радий, що ця ініціатива живе й ми продовжуємо збиратися, навіть попри повномасштабну війну. Нещодавно наша команда з півсотні співробітників узяла участь у благодійному «Пробігу під каштанами». Внески пішли на підтримку новонароджених із вадами серця. Це була чудова можливість провести разом час, підняти свій спортивний дух та долучитися до підтримки гарної справи.
Також у нас є Squash Club, де люди збираються пограти в сквош, щоби перезарядити свою внутрішню батарейку, та корпоративні знижки на відвідування спортзалів.
Звісно, у контексті турботи про здоров’я не можу не згадати про медичну страховку, яка, крім консультацій лікарів різного профілю, включає також лікувальні масажі та інші медичні послуги. Це дозволяє співробітникам отримувати необхідну медичну допомогу в комфортних умовах, коли це потрібно.
Поради роботодавцям щодо турботи про команду
Більше спілкуватися з людьми та прислухатися до них. Бо часто роботодавці вважають, що вони краще знають, що треба людям, а це не завжди так. Найефективніший підхід — це запитувати в людей, що їм треба, та намагатися створювати такі умови, щоб усім було комфортно.
Читайте також інші матеріали спецпроєкту