Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '455' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=381522 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Професія маркетолог: про кар'єру, навички, плюси та мінуси
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як розвиватися маркетологу: про кар’єру, навички, плюси та мінуси професії

26.05.21 Кар'єра Партнерський матеріал 7 хв читання

Зазвичай у компаніях є один або кілька маркетинг-директорів. Але в Biosphere Corporation їх аж шість! І це не дивно, адже частиною корпоративного ДНК компанії, лідера з виробництва та дистрибуції товарів для дому та особистої гігієни в Україні, Східній Європі та Центральній Азії, є саме маркетинг. 

В «Біосфері» — три напрямки бізнесу, і в кожному є один глобальний маркетинг-директор та той, який відповідає за Україну. Ми поспілкувалися з деякими із них та розпитали про особливості професії маркетолога: як будувати кар’єру, які навички розвивати, що читати. 


Якою може бути кар’єра в маркетингу  

Вікторія Назарчук, Biosphere

Вікторія Назарчук,
Маркетинг-директорка Biosphere Professional

У маркетингу — 9 років.
Починала з позиції менеджерки з розвитку бізнесу
.

Я часто жартую, що мій досвід роботи у різних компаніях можна розглядати як класичний кейс побудови кар’єри. Все складалося, як пише книга по менеджменту.

Вже у першій компанії, яка запросила мене на роботу, я стала менеджеркою з розвитку бізнесу та відповідала за пошук нових клієнтів, а згодом і за розвиток напряму Private Label.  

Саме в цій компанії я отримала досвід роботи з виробництвом та розробкою продукту для наших клієнтів, вперше тісно співпрацювала з маркетинг-департаментом і зрозуміла, що хочу не тільки очолювати запуск кимось розроблених продуктів та ідей, але й реалізовувати свої. 

Там я зрозуміла для себе головну цінність в роботі маркетолога — бути відповідальним за весь життєвий цикл продукту: від його створення до підбиття підсумків. 

Вже перейшовши на позицію маркетинг-менеджерки, готувала до випуску на ринок нове дитяче мило і відповідала навіть за його рецептуру. А з часом намалювала на листочку його обгортку, і незабаром її вже можна було побачити на полицях магазинів. 

Згодом я приєдналася до команди «Біосфери» — у якості груп менеджерки однієї з товарних категорій. Напевно, найбільше, що мене привабило у новій позиції — це свобода мислення та можливість самостійно приймати рішення. 

А наступний етап виявився одним із найскладніших у моїх кар’єрі. Я отримала пропозицію очолити найбільшу товарну категорію всього лише за 4 місяці після народження дитини. Це була паперова група (виробництво серветок, туалетного паперу тощо), яка вимагала роботи 24/7, багато відряджень та прийняття важливих рішень. 

Цей період був дуже насичений складними викликами та завданнями: ми підключали нового міжнародного стратегічного партнера, і я особисто очолювала переговори з цією компанією, розробляли одночасно більше ніж десять нових продуктів. Реалізацію цих завдань у складний для мене період я вважаю головним своїм досягненням на сьогодні. 

Далі була пропозиція обійняти посаду заступниці директора з маркетингу. Обговорюючи її, ми дуже чітко визначили мою мету на позиції та умови можливого подальшого підвищення. На півтора року в мене був прописаний так званий ІПР (індивідуальний план розвитку), в межах якого я мала реалізувати декілька загальних проєктів, виконати ротації в команді та пройти навчання з менеджменту, управління командою та лідерства.  

Це теж був непростий етап, і головним випробуванням було очолити команду з десяти самостійних маркетологів, з якими раніше я працювала на рівних. Але я з усім впоралася й отримала підвищення до посади Директорки з маркетингу.

Зараз у компанії я займаюся розробкою стратегій для просування товарів та побудови надійних зв’язків з партнерами, вивчаю попит наших клієнтів та шукаю найкращі продукти, які можемо їм запропонувати.

Головним в роботі з командою для мене є фокусуватися не на собі, а власне на команді, намагатися зрозуміти потреби та цілі кожного, думати про їхній розвиток та розвиток бізнесу перш за все. 


Які навички потрібно розвивати маркетологу 

Оксана Ткачук, Biosphere

Оксана Ткачук,
Глобальна маркетинг-директорка напряму Household

У маркетингу —  понад 20 років.
Починала з позиції стажерки.

У світ маркетингу FMCG я потрапила завдяки університетському ярмарку вакансій, що проходив у Києво-Могилянській академії, де я навчалася на той момент на економічному факультеті. На ярмарку я заповнила анкету та пройшла в компанію Gillette  на позицію стажерки, а згодом стала координаторкою маркетингу торгових марок та торгівлі. Тут я отримала перші практичні знання з маркетингу, навчилася працювати у команді та разом йти до єдиної мети. 

Мені дуже пощастило з моєю першою керівницею, яка була для мене хорошим ментором. Дуже раджу постійно шукати людей, які б могли направляти вас, давати поради, особливо на першому етапі становлення вас як фахівця. 

А ще дуже раджу усім маркетологам-початківцям прокачувати наступні навички та вміння. 

1. Навичка постійного навчання 

Я дуже вдячна Києво-Могилянській академії за їхню систему освіти й за те, що прищепили навичку безперервного самонавчання. Навіть зараз, під час роботи у різних компаніях, я постійно шукаю сфери, які б мені хотілося опанувати на 100% або хоча б покращити свої знання у певній царині. 

Для маркетолога надзвичайно важливо бути допитливим, спраглим до життя, до нових знань та знайомств. Він має цікавитися всім, що відбувається у нашому VUCA-світі, бо у своїй діяльності перетинається з багатьма сферами. І будь-яке спостереження чи інсайт можуть принести нове проривне рішення чи проєкт. 

2. Підприємницьке мислення 

Також сучасному маркетологу дуже важливо розвивати у собі підприємницьке мислення. Воно поєднує в собі дуже багато різних якостей, зокрема, вміння і бажання відповідати за свої дії, далекоглядність, цілеспрямованість, рішучість, любов до експериментів. Коли у моїй кар’єрі траплялися труднощі, саме підприємницький підхід допомагав знайти найефективніші рішення. 

3. Бажання виходити за межі своєї відповідальності 

І ще одне важливе правило, яке зневажають багато молодих спеціалістів. Починайте думати та діяти ширше, ніж це передбачає ваша посадова інструкція. Я часто беру участь у різних крос-функціональних групах, які взагалі не входять в зону моєї відповідальності. Мені це цікаво, до того ж мене приваблює можливість розширити свою експертизу, ще глибше зрозуміти бізнес та людей, з якими я щодня працюю. 

Маркетинг — це never ending challenge, тому будьте готові до постійного драйву, конкуренції, викликів. І якщо вам до душі такий стиль життя, тоді ласкаво просимо до цікавої подорожі яскравим, захопливим та різноманітним світом маркетингу. 


Про корисні практики та інструменти 

Олександр Конев,
Глобальний маркетинг-директор Biosphere Professional

Олександр Конєв,
Глобальний маркетинг-директор Biosphere Professional

У маркетингу — 14 років.
Починав з позиції маркетолога.

Ще під час навчання у виші за напрямом «Маркетинг, реклама та PR» я пройшов співбесіду на позицію маркетолога в одній із компаній-лідерів ринку автомобільних шин. На першому місці роботи познайомився з базовими інструментами маркетингу (реклама, PR,  збут, обслуговування покупця, цінова політика тощо) і навчився застосовувати їх на практиці. 

Там я також взяв собі на озброєння корисну звичку — періодично працювати в «полі», незалежно від позиції, яку я займаю. Адже перші два тижні в компанії я провів у звичайному автомагазині як консультант та продавець автомобільних шин та аксесуарів. Там я зміг особисто вивчити цільову аудиторію, зрозуміти, що їм цікаво, на які моменти вони звертають увагу. Це безцінний досвід роботи в «полі», який я використовую і зараз.

Наприклад, кілька років тому ми запускали на ринок нову продукцію — засоби догляду за кавовими машинами. І за моїм дорученням менеджер, який готував цей проєкт, працював баристою в ресторані та вивчав цільову аудиторію на своєму прикладі. 

Ми також створюємо продукцію, яка допомагає готелям та ресторанам підтримувати чистоту та гігієну в їхніх закладах. І щоб краще зрозуміти потреби цих клієнтів, наша команда під час корпоративної подорожі за кордон отримувала досвід хаускіпінгу в мережевому готелі. Ми розділились на команди та прибирали готельні номери після відвідувачів. Це був дуже важливий та корисний для нас досвід. 

Щиро вважаю, що в маркетингу немає якихось таємних знань чи навичок. В нашій професії головне — вивчати ринок, цільову аудиторію, орієнтуватися на результат та йти до цілі, витрачаючи на це стільки часу, скільки потрібно.


Про переваги та труднощі професії  

Ольга Жевлакова, Biosphere

Ольга Жевлакова,
Маркетинг-директорка напряму Household в Україні

У маркетингу — 17 років.
Починала з позиції груп менеджерки бренду Фрекен БОК. 

✅ Маркетинг — мабуть, найнестатичніша наука, яка щорічно змінює принципи, підходи й правила гри. Я працюю в цій сфері 17 років, але, зізнаюся, часом відчуваю себе початківцем і охоче оновлююся під впливом нових трендів та підходів. Така динаміка — запорука постійного зростання. І це одна із найвагоміших переваг професії. Бо в ній ти ніколи не зупиняєшся у своєму розвитку. 

Хочу також відзначити переваги роботи маркетологом у такій великій компанії, як «Біосфера». Наша корпорація широко представлена на міжнародному ринку, а  Україна стала авангардним майданчиком для експериментів, лабораторією, що дає нам можливість мислити широко та нестандартно. Мені як маркетинг-директору це дає широкі можливості для реалізації ініціатив. Звісно, за підтримки та синергії внутрішніх підрозділів компанії. 

А найскладніше у професії — це проходити кризи, які час від часу трапляються в Україні. Реалії ринку постійно змінюються, і бізнес весь час знаходиться в зоні турбулентності. Мені й моїй команді вдалося успішно «пережити» вже три потужні економічні кризи в країні, остання з яких була викликана пандемією COVID-19. Але будь-які складнощі розвивають, об’єднують команду і тримають в тонусі, що дуже важливо для сфери маркетингу. 

Азарт до нових викликів на ринку, коли знаєш, що твої зусилля приведуть до успіху, та можливість реалізувати творчий потенціал — ось те, за що я ціную свою роботу і свою компанію.


Як маркетологам поглибити свої знання


Оксана Ткачук: Я постійно слухаю різні подкасти, аудіокниги, і вони не завжди тільки про маркетинг. Зазвичай вони розкривають секрети суміжних професій та сфер, які мені цікаво зрозуміти. 

Наприклад, після проходження навчання по Agile SCRUM — це методика ведення проєктів в IT — я змінила особисті підходи до управління командою, навіть переглянула стиль написання брифів. А слухаючи подкасти спеціалістів з фінтеху, гейм-девелопменту тощо, дізнаюся про бізнес-моделі інших сфер та думаю, які з цих рішень можуть бути корисними для моєї галузі. 

Вікторія Назарчук: За останні два роки я закінчила три курси з маркетингу на платформі Laba. Вважаю їх програми та викладачів одними із найкращих у сфері. 

Ольга Жевлакова: Я часто перечитую книги по маркетингу з університетської програми — таких гуру у сфері брендингу, реклами, управління як Філіп Котлер, Пітер Друкер, Уолтер Томпсон. Повірте, це просто скарбниця в теорії менеджменту. Не даремно ж кажуть, що все геніальне вже давно винайшли. 

А якщо потрібно підзарядитися маркетинг-ідеями, використовую відкриті звіти,  профільні сайти, сторінки в соцмережах успішних бізнесменів і маркетологів із різних сфер. І звичайно, вивчаю дослідження від таких компаній та організацій як Nielsen, GFK, Deloitte, WBCSD тощо. Це головне джерело інсайтів, хоча багато хто вважає ці звіти дуже нудними.

Читайте також

7 навичок, які допоможуть будувати кар’єру в міжнародних компаніях

Що читати маркетологам: 7 книг для професійного розвитку

Що ви знаєте про роботу в діджиталі? Тест

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: