Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '1779' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=749588 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Як отримати оффер: 23 поради про резюме і співбесіду
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як «причарувати» роботодавця за допомогою резюме та співбесіди: 23 поради

30.08.22 Пошук роботи 11 хв читання

Шукаєте роботу? Марина Мельник, кар’єрна терапевтка та Chief Business Development Officer у TS Imagine, знає, як підвищити ваші шанси на співбесіду, а потім і оффер. У цій статті Марина розкаже, що варто додати в резюме, аби «зачепити» рекрутера, та як підготуватися до успішного інтерв’ю. 

Марина Мельник
Марина Мельник


Створюємо приголомшливе резюме


Одна з моїх зон відповідальності як Chief Business Development Officer — наймання талановитих співробітників. Я щодня переглядаю сотні резюме, тому як ніхто знаю, на що звертають увагу рекрутери. Аби їх «зачепити» й отримати запрошення на інтерв’ю, скористайтеся наступними порадами.


1. Подбайте про візуальне сприйняття

Рекрутер має з перших секунд перегляду вашого резюме зрозуміти, хто ви та про що ви. Для цього дотримуйтесь чіткої структури, виділяйте важливу інформацію та намагайтеся вмістити резюме на одну сторінку замість розтягувати на кілька. 

Багато безплатних шаблонів для гарного візуального оформлення та структуризації резюме пропонують такі сервіси-конструктори:

Як отримати оффер: 23 поради про резюме і співбесіду
Приклади резюме, створених за допомогою онлайн-конструкторів



2. Зазначайте лише релевантний досвід роботи

Не треба вказувати в резюме все, що ви робили впродовж життя. Пропишіть тільки релевантний досвід — те, що входить до обов’язків посади, на яку ви подаєтесь. Якщо ви раніше на такій посаді не працювали, підійде досвід, який ви отримали на іншій позиції чи деінде — головне, аби він стосувався вакансії, на яку ви відправляєте резюме.


3. Експериментуйте з назвою посади

Якщо ви шукаєте вакансію на позицію, наприклад, Project Manager, а знаходите пропозицію з підхожими обов’язками, але з назвою Product Manager — назвіть себе так, як потрібно роботодавцю (або поєднайте: Project / Product Manager). Але зверніть увагу: це можна робити, тільки якщо ви мінімум на 70% відповідаєте вимогам для цієї позиції.


4. Адаптуйте резюме під вакансію

Бачите, що 5 із 6 зазначених у вакансії вимог — ваші сильні сторони? Обов’язково додайте цю інформацію до CV, якщо її там ще нема. Адаптувати резюме під конкретного роботодавця — чудова ідея. Якщо ви, звісно, йдете чесним шляхом і пишете лише правду, а не брешете, аби сподобатись 🙂

Як скласти ідеальне резюме?

Поради шукайте в онлайн-гайді від експертів Happy Monday →

До гайду


5. Не навантажуйте рекрутера зайвим

Приберіть із резюме все, що не несе смислового навантаження та не стосується професійної діяльності. Ви — не єдині, чиє резюме подивиться рекрутер за день, тож поважайте його та свій час і не пишіть про:

  • сімейний стан;
  • грамоти зі шкільних конкурсів;
  • хобі; 
  • домашнього улюбленця тощо.


6. Дайте знати, як із вами зв’язатися

Зробіть способи сконтактувати з вами максимально видимими для рекрутера: вкажіть їх у шапці резюме. Зазначайте лише ті контакти, за якими з вами точно можна оперативно зв’язатися — месенджери, пошту, номер телефону. Зверніть увагу: зараз рекрутери частіше пишуть, ніж дзвонять, тому наполегливо раджу зазначити актуальні контакти для обміну письмовими повідомленнями.


7. Не нехтуйте супровідним листом (cover letter)

Можливо, не у всіх вакансіях є прямий натяк на його необхідність, але супровідний лист ніколи не буде зайвим, повірте.

У листі коротко опишіть вашу мотивацію працювати саме в цій компанії, розкажіть, чому вас зацікавила ця пропозиція та який досвід стане вам у пригоді на даній посаді. Головне — не пишіть поему: 5–8 невеликих речень буде цілком достатньо. І не забудьте: текст листа має бути унікальним для кожної компанії 🙂


8. Приведіть до ладу соцмережі

Перше, з чого варто почати — LinkedIn. Рекрутери часто шукають кандидатів саме в цій соцмережі й додаються в друзі до релевантних спеціалістів. Тож із якісно заповненим профілем шанс потрапити в бази претендентів на посаду значно зростає. Заповнюючи свій профіль у LinkedIn, обов’язково:

  • вкажіть досвід роботи;
  • зазначте hard і soft skills;
  • запросіть у колег, партнерів, минулих роботодавців підтвердження ваших навичок та письмові відгуки про роботу з вами для розділу Recommendations.

Щодо інших соціальних мереж можете бути певні, що вас знайдуть і там. Навіть якщо ви не залишали відповідні посилання в резюме. Так-так, рекрутери ще ті чарівники 🙂

Тому подивіться на свої соцмережі очима сторонньої людини й подумайте, чи саме так ви хочете позиціонувати себе для суспільства. Якщо ні — попрацюйте над удосконаленням свого профілю: видаліть зайвий контент, додайте якісне фото, покажіть, які професійні заходи відвідуєте та чим цікавитесь поза роботою, адже в соцмережах фокус робиться не лише на професійну, а й на особистісну складову.

Частіше з’являйтесь у мережі й проявляйте активність. Наприклад, діліться успішними кейсами чи робіть дописи на цікаві й актуальні теми. Не забувайте і про активність під дописами інших людей чи в профільних групах: коментуйте, ставте лайки, влаштовуйте чи вступайте в дискусії. 


9. Виділіться з-поміж інших кандидатів

Це можна зробити, наприклад, за допомогою прикріпленої до резюме самопрезентації у відеоформаті. За 1–2 хвилини розкажіть про себе найголовніше:

  • яку посаду бажаєте зайняти;
  • ваші сильні сторони;
  • релевантний досвід та успішні результати на схожих позиціях;
  • мотивація потрапити на посаду саме в цій компанії.

Готове відео можна завантажити на YouTube чи Google Drive та відкрити доступ лише тим, у кого є посилання.

Ще один чудовий спосіб виділитися та зацікавити рекрутера — резюме у форматі лендингу чи багатосторінкового сайту. Так ви можете більше розказати про себе та свої проєкти й поділитися успішними кейсами. Однак навіть на окремому сайті не варто завалювати рекрутера тоннами інформації, виділіть найголовніше.


10. Додавайте навички, які тільки опановуєте

Якщо ви лише на професійному старті й поки не маєте що написати в резюме, додавайте туди скіли, які опановуєте прямо зараз. Наприклад: «Маю базове розуміння оптимізації процесів у команді, за тиждень закінчую курс із ризик-менеджменту та паралельно вивчаю англійську до рівня С1». Головне — не брешіть. Знання легко перевіряються на співбесіді, і якщо вас спіймають на таких «прийомчиках» — оффер ви точно не отримаєте.


11. Звертайтеся по допомогу

Кар’єрні консультанти допомагають скласти якісне резюме, підготуватися до співбесіди та розробити план професійного розвитку. Вони також можуть визначити ваші сильні сторони й порадити, що робити з соцмережами. Тому не соромтеся за потреби звертатися по допомогу до спеціалістів. 

Наприклад, я від початку повномасштабного вторгнення відкрила запис на безоплатні 15-хвилинні консультації, аби допомогти всім охочим адаптуватися до пошуку роботи в такий нелегкий час. Скористайтеся нагодою — буду рада вас бачити 🙂


12. Перевіряйте резюме перед надсиланням

Перш ніж натиснути кнопку «Надіслати», видихнути й сказати собі: «Нарешті я це зробила (зробив)!», обов’язково перевірте резюме. І не лише на наявність помилок, а й на дотримання вищезгаданих порад: структурованість, читабельність, виділення ключової інформації тощо. Фінальна-префінальна перевірка ніколи не буде зайвою 🙂

На що ще звернути увагу перед відправкою резюме? Перевірте себе за чек-лістом 👉

Читати


Готуємося успішно пройти співбесіду


Часто кандидати йдуть на інтерв’ю, як на каторгу. Думають, що буде страшно, невдало, нервово — і потенційно так може статися, але тільки через відповідний настрій спеціаліста. Те, що співбесіда — суцільний стрес, насправді — суцільний міф. У реальному житті співбесіда не така страшна, от правда. Адже це можливість отримати корисне знайомство, новий досвід і фідбек про себе від рекрутера. Хіба не круто? Ось кілька порад, як заздалегідь підготуватися до інтерв’ю, аби воно пройшло якнайкраще.  


13. Знайдіть якомога більше інформації про компанію

Мова не лише про напрями й основні показники діяльності (це зрозуміло), а й про те, чим організація займається поза робочими процесами. Наприклад, у яких конференціях, івентах, виставках чи благодійних заходах бере участь. Також витратьте трохи часу та перегляньте опис не лише вашої, а й інших вакансій компанії. Нащо? Усе просто: що більше ви знаєте про процеси в організації, то більше шансів на успіх маєте. Це покаже вашу проактивність і зацікавленість у роботі саме в цій компанії. 

Шукаєте інформацію про компанію?

Розповідаємо про роботу в крутих компаніях, де понеділки точно щасливі!

Читати


14. Знайдіть у соцмережах своїх інтерв’юерів

Перегляньте листування з представником компанії чи запрошення на співбесіду і подивіться, хто буде проводити з вами інтерв’ю. Якщо таких даних немає, пошукайте інформацію про рекрутера, топменеджера, тимліда організації у відкритих джерелах. Знайдіть їх, приміром, у LinkedIn, аби зрозуміти, з ким матимете розмову. Або навіть в Instagram, якщо дуже цікаво 🙂 Це знизить рівень напруги, адже ви вже будете заочно знайомі з учасниками співбесіди.


15. Підготуйте відповіді на типові питання

Рекрутеру важливо, наскільки впевнено ви ведете діалог та відповідаєте на питання. Щоб уникнути фейлів, рекомендую заздалегідь визначитися щодо таких моментів:

  • бажаний рівень заробітної плати;
  • мотивація працювати в компанії;
  • ваші сильні сторони та зони розвитку;
  • ким ви бачите себе за кілька років.

Не менш важливо відповідати щиро та за потреби аргументувати свою позицію. Наприклад, чому саме такий рівень оплати, а не нижчий/вищий.

Попереду співбесіда?

Наш онлайн-гайд допоможе всебічно підготуватися до інтерв’ю та отримати омріяний офер

Да гайда


16. Тренуйтеся тримати зоровий контакт

Утримуючи зоровий контакт, ви справляєте на рекрутера враження більш надійної та відкритої людини. Це банальна психологія, але вона круто працює.

Якщо ви сумніваєтеся, чи зможете тримати зоровий контакт — краще потренуйтеся перед дзеркалом або з людиною, якій довіряєте. Впродовж розмови спробуйте дивитися в очі співрозмовнику орієнтовно 60% усього часу. Вийде більше — чудово, менше — потренуйтеся ще трохи.


17. Скористайтеся симулятором інтерв’ю 

Interview Warmup — це онлайн-програма від Google для підготовки до співбесіди. Вона працює на основі штучного інтелекту та ставить питання, які ви можете почути від рекрутерів на інтерв’ю.

Як це працює? Бачите на екрані питання → тиснете на кнопку → записуєте відповідь.

Питання можуть бути різні: про навички, хобі, факапи, успішні кейси тощо. Після закінчення розмови програма не дає вам оцінку, а лише показує рекомендації. Єдиний мінус (а для когось, може, і плюс) — Interview Warmup підтримує лише англійську мову.


18. Проведіть репетицію

На додачу до попереднього пункту (або замість нього) проведіть відеорепетицію співбесіди. Сядьте перед камерою, перевірте, чи є ви в кадрі, та починайте відповідати на питання. Теми можуть бути різними: ваш останній успішний проєкт, ким бачите себе за 5 років, чому вирішили звільнитися з попереднього місця роботи тощо (до речі, питання можна взяти з вищезгаданого інструменту Interview Warmup).

Потім перегляньте відео й зверніть увагу на те, як ви виглядаєте в кадрі. Чи є невпевненість? Може, ви трясете ногою чи заламуєте пальці? Або ж затинаєтесь, не знаєте, що сказати та з чого почати? Подивіться на себе зі сторони та визначте перелік пунктів, які варто допрацювати.


19. Продумайте атмосферу співбесіди

Те, як ви одягнені, ваша інтонація, стиль спілкування, зачіска задають певну атмосферу і є складовими враження, яке ви справляєте на інтерв’юера. Це важливо й тоді, коли співбесіда проходить онлайн: у такому разі зверніть увагу на фон, якість звуку та картинки. Залиште після себе приємні спогади в рекрутера, це завжди зіграє вам на руку.


20. Будьте чесними на інтерв’ю

Не бійтеся сказати «Я не знаю», якщо так і є. Головне — вийти з ситуації в плюсі. Наприклад, скажіть: «На жаль, не стикалася (стикався) з цим, але після співбесіди обов’язково розберуся. Дякую, що вказали на зону розвитку». А щоб стати суперідеальним кандидатом, відпишіть рекрутеру після вивчення питання та розкажіть про свої інсайти й прогрес. І не забудьте подякувати за можливість стати краще 🙂


21. Використовуйте техніки заспокоєння при стресі

Нервуватися перед співбесідою — нормально. Але важливо вміти заспокоюватись, адже нерви та тривожність на інтерв’ю не наблизять вас до успіху. Для опанування стресу робіть дихальні вправи, пийте вдосталь води, напружте все тіло на 30–40 секунд, після чого розслабтеся. Ще можна терти кінчик носа чи розслабити щелепу — чудово допомагає під час нервового стану.


22. Запросіть фідбек після співбесіди

Якщо інтерв’юер не надає зворотний зв’язок після співбесіди з власної ініціативи, попросіть про нього самі. Запитайте, що йому сподобалося у вашій кандидатурі, а над чим варто ще попрацювати. Можливо, й окрім цього рекрутеру буде що додати.


23. Увімкніть наполегливість

Якщо рекрутер пообіцяв з вами зв’язатися, але не зробив цього, не соромтеся про себе нагадати. Так ви покажете зацікавленість та проактивну позицію. І взагалі — якщо ви знайшли вакансію мрії, не втрачайте шанс і робіть усе, щоб вас помітили. Звісно, в межах розумного 🙂

Наприклад, додайтеся в друзі до рекрутера, потенційного тимліда чи топменеджера компанії в LinkedIn, стежте за їхньою діяльністю, коментуйте дописи. Важливо, щоб коментарі були доречними — проявіть зацікавленість викладеним матеріалом, поставте влучне питання, поділіться релевантним досвідом тощо.

Дотримуйтесь усіх вищезгаданих порад і будьте певні, що у вас усе вийде. Вірю в кожну та кожного!

Готові перевірити свої сили?

Тоді знаходьте у нас цікаві вакансії, надсилайте резюме, і вперед — до співбесід!

Вакансії

Читайте також

Як не опустити руки після сотні розісланих резюме: 6 порад від експертів

Як знайти роботу під час війни: поради кар’єрної консультантки

Про пошук роботи, кар’єру і не тільки: 30 порад від експертів Happy Monday

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: