Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '455' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=1069931 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Ментори для студентів: як і навіщо ІТ-компанії навчають молодь
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Розвивати та розвиватися: як і навіщо Brainstack_ менторить нове IT-покоління

18.04.24 Кар'єра PR 8 хв читання

Підтримка молоді — важливий внесок у розвиток IT-індустрії та підготовку нових фахівців. Це чудово розуміють у компанії Brainstack_, тому долучаються до менторських програм в українських університетах. 

Цьогоріч Data Analyst з Brainstack_ Сергій Тертерян взяв участь у бакалаврській програмі менторства студентів «Львівської політехніки» у напрямі кібербезпеки. Його команда посіла друге місце з чотирнадцяти можливих. Розпитали Сергія та лідера його команди Владислава Чорнія, що корисного дав їм цей досвід. А також поспілкувалися з Employer Brand Lead у Brainstack_ Валерією Короленко про переваги менторства для бізнесу.

Валерія Короленко, 
Employer Brand Lead у Brainstack_
Валерія Короленко,
Employer Brand Lead у Brainstack_


Про програму IT Expert


Brainstack_ є членом Lviv IT Cluster — найбільшої в Україні IT-спільноти, яка займається розвитком технологічної галузі разом з представниками провідних компаній, влади та освіти. В рамках проєкту IT Expert кластер підтримує 19 освітніх програм у чотирьох львівських університетах: Львівському національному університеті ім. Івана Франка, «Львівській Політехніці», Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності та Львівській національній академії мистецтв.

На цих програмах студенти протягом семестру працюють над командними проєктами у різних напрямах (розробка, маркетинг, hr тощо), щоб підготуватися до майбутньої роботи в індустрії. А компанії-члени кластера забезпечують студентів менторським супроводом. Фахівець, який бажає стати ментором, має можливість обрати собі команду чи кілька команд, керуючись описами проєктів та відеопрезентаціями студентів. 


Як Brainstack_ заохочує фахівців до менторства


Компанія надає всебічну підтримку спеціалістам, які виявляють бажання бути менторами у проєкті IT Expert, зокрема:

  • виплачує бонус після завершення менторської програми;
  • надає можливість подальшого вертикального розвитку на позиції тимліда або ментора для внутрішніх спеціалістів.

Своєю чергою Львівський ІТ Кластер також пропонує членам їхньої Mentors Community різноманітні бенефіти. Для них проводять тренінги з розвитку софт скілів та командного лідерства. Ментори з різних компаній мають змогу познайомитися між собою та розширити свій нетворк. По завершенню програми кожен учасник отримує сертифікат та подарунки. Також менторів запрошують долучатися до промоактивностей.


Про переваги менторства для компанії


Серед основних переваг подібних менторських програм для компаній — професійний розвиток співробітників та зміцнення бренду роботодавця. 

Менторська діяльність допомагає фахівцям прокачувати софт, а іноді й хард скіли. Вони вчаться вибудовувати комунікацію з командою, планувати проєкти, стежити за дедлайнами. Тим самим вони нарощують свій потенціал. Потім всі ці навички фахівець зможе використовувати вже під час роботи, приносячи користь компанії.

По-друге, компанія підсилює свою впізнаваність серед потенційних кандидатів. Адже студенти ВНЗ — це люди, які за кілька років будуть обирати собі роботодавця, і пам’ятаючи класного ментора з Brainstack_, вони з більшою ймовірністю звернуть увагу саме на наші вакансії. 

З іншого боку — це один з проявів корпоративної соціальної відповідальності. Бо менторство студентів — це внесок у розвиток української освіти та IT-галузі загалом. 

Сергій Тертерян, 
Data Analyst у Brainstack_
Сергій Тертерян,
Data Analyst у Brainstack_


Про мотивацію стати ментором


Мені завжди подобалося брати на себе роль наставника та допомагати іншим розвиватися. В університеті я був головою студентського парламенту факультету, тож координував роботу команди з організації різних івентів. Часто доводилося навчати людей виконувати ті чи інші завдання, це теж було своєрідним менторством. Також деякий час я підпрацьовував репетитором.

Бував я і по інший бік — у ролі менті. На початку кар’єри я проходив різні курси з Data Science, де працював у командах під наглядом менторів. Завжди цікаво було спостерігати за їхніми підходами до взаємодії зі студентами.

Тож коли дізнався, що компанія шукає спеціалістів, які хотіли б стати менторами в рамках проєкту IT Expert від Lviv IT Cluster, вирішив подати свою кандидатуру. 

Мене приваблювала можливість спробувати себе на позиції умовного Product Owner-a і водночас поділитися досвідом та допомогти молодому поколінню, як свого часу допомагали мені.


Про взаємодію з командою 


З командою ми здебільшого комунікували в чаті одного з месенджерів, а щотижня зідзвонювалися по відеозв’язку, щоб обговорити апдейти по проєкту. Я намагався вибудувати нашу взаємодію так, щоб це був більшою мірою проєкт студентів, а я лише спрямовував їх у правильне річище і давав поради, коли це буде потрібно. Наприклад, на початку допоміг обрати найбільш перспективну, на мою думку, ідею для втілення, потім консультував щодо вибору стеку і розставляння пріоритетів з реалізації функцій застосунку. В ході роботи підключався до розв’язання проблем, що виникали, навіть залучав знайомих розробників, які краще розуміються в технічних питаннях. Також допомагав підготуватися до пітчингу: радив, як краще презентувати продукт і що відповідати на потенційні запитання журі.

Ми з командою ставили собі за мету зробити мінімальний робочий прототип застосунку та гарно його запітчити. Однак нам вдалося реалізувати навіть більше, ніж ми планували. На момент фінальної презентації застосунок вже мав корисний функціонал, який можна було протестувати. Також команда провела аналіз конкурентів і продумала концепцію монетизації та подальшого розвитку продукту.

Попри те, що я був максимально зацікавлений в успіху моїх менті, основний обсяг робіт команда виконувала самостійно. Комунікація також не займала в мене багато часу, а зідзвони ми намагалися проводити вечорами або на вихідних. Тож мені було зовсім нескладно поєднувати менторство з роботою.


Про користь від менторства


Мені сподобалося працювати зі студентами. Якщо порівнювати їх з тим, якими свого часу були ми з однолітками, то вони здаються більш цілеспрямованими та чіткіше знають, чим хочуть займатися. Також порадувало, що такі програми зі створення справжніх застосунків і пітчингу проєктів є частиною навчання в університеті. Нам свого часу доводилось шукати подібні можливості самостійно на додаткових курсах.

У менторстві мені найбільше сподобалось координувати роботу команди й приносити користь своїм досвідом. А найважче було розбиратись у технічних питаннях, де мені не завжди вистачало експертизи.

Завдяки цьому досвіду я точно вирішив, що хочу рухатись у кар’єрі до менеджерських позицій. Щодо менторства для студентів, то планую зробити перерву на один семестр, але в майбутньому точно ще буду долучатися до таких ініціатив.

Владислав Чорній, 
студент «Львівської політехніки»
Владислав Чорній,
студент «Львівської політехніки»


Про формування команди


Над проєктом, з яким нам допомагав Сергій, ми працювали в межах однієї з навчальних дисциплін в університеті. Тому мали сформувати команду з людьми зі своєї академічної групи. Я пішов найпростішим шляхом і об’єднався зі своїми друзями. Кожен з нас має свої сильні скіли, тож виконував відповідну роль у команді. Я був проджект-менеджером та зі ще двома учасниками працював над бекенд-розробкою, двоє дівчат взяли на себе фронтенд-розробку і одна працювала над UI/UX дизайном застосунку. 

Спочатку ми вигадали три ідеї, подали їх викладачці та чекали, доки хтось із менторів нас обере. Хвилювалися, що нашими пропозиціями ніхто не зацікавиться, але, на щастя, Сергій вподобав наші ідеї та захотів попрацювати саме з нами.

студенти «Львівської політехніки»
Команда студентів, яку менторив Сергій


Про взаємодію з ментором


Ми трохи боялися, що ментор буде суворим, вказуватиме, що і як нам слід робити, не враховуючи наших побажань. Але насправді все було зовсім не так. Сергій спілкувався з нами на рівних, підштовхував у потрібних моментах, але не втручався там, де ми могли впоратися самі. Він був радником, а не контролером. А саме цього ми й потребували.

У нас був спільний чат під назвою «Project Moment з ментором», де ми постійно комунікували. Там ми могли запитати в Сергія будь-що стосовно проєкту, поділитися ідеями та прогресом. Він завжди дуже оперативно реагував на наші запити, відповідав на запитання та висловлював свої думки щодо покращення функціонала. Ми повсякчас відчували, що він залучений у процес розробки та зацікавлений у тому, щоб наш проєкт був не лише найкращим на програмі, а й мав потенціал до подальшого втілення у життя.

Крім експертної допомоги, Сергій ще й підтримував нас морально, підбадьорював, коли ми стикалися з труднощами й занепадали духом. 


Про роботу над застосунком


Перш за все, ментор допоміг нам обрати ідею, яку варто реалізувати. Серед варіантів був застосунок для працівників аграрного сектору, для ресторанного сервісу та для планування будівельних і ремонтних робіт. Сергій підготував аналітику щодо всіх трьох варіантів та навів вагомі аргументи проти двох перших ідей, підсвітивши плюси третьої, на якій ми зрештою і зупинилися. 

Також він порадив нам, на якій платформі краще створювати застосунок. Спочатку ми планували робити його на Java для Android Studio. Але тоді ми втратили б аудиторію користувачів iOS. Тому зупинилися на фреймворку React Native. Ментор скидав нам відеоінструкції, де пояснювали, як працювати з платформою, та підключався, коли виникали проблеми. Якось навіть залучав колегу-розробника, який допоміг нам розібратися з багами. 

Мені дуже подобалася атмосфера, в якій ми створювали наш застосунок: стислі терміни, неформальне спілкування з ментором, комунікація всередині команди. Часом я відчував себе героєм серіалу «Кремнієва долина», в якому група розробників працювала над власним стартапом. 

В результаті нам вдалося створити застосунок, де можна розраховувати кількість необхідних матеріалів для конкретного типу ремонтних робіт. У перспективі ми плануємо також додати агрегатор, що підтягуватиме вартість відповідних матеріалів у різних інтернет-магазинах, щоб зайняти нішу Hotline у сфері будівництва. Основна перевага нашого продукту в тому, що він може використовуватися як кінцевими споживачами, так і бізнесом. 

прототип застосунку  для планування будівельних і ремонтних робіт
Прототип застосунку


Про пітчинг


По класиці ніч перед захистом була безсонною. Ми багато чого переробляли й допрацьовували, репетирували виступ, вносили правки в презентацію. На відміну від інших команд, окрім презентації, ми вже мали робочий прототип застосунку, який дали протестувати суддям. 

Пітчинг був дуже крутий. Ми наче потрапили на справжній відбір до інвесторів. Ніхто не панькався з нами і не потурав, бо ми студенти. Журі ставили запитання, вказували на недоліки продуктів, пропонували шляхи покращення. 

Ми посіли друге місце, але задоволені результатом, адже конкуренти були дійсно достойні. Ми з командою віримо у перспективність нашого проєкту, тому продовжуємо працювати над ним, хоча й не так активно, як в період програми.


Про враження від програми


Робота над проєктом дала мені можливість спробувати себе у ролі проєктного менеджера та бекенд-розробника, і це був дуже цінний досвід. Після розробки власного продукту ми з командою зацікавилися світом стартапів. Хочеться колись застрибнути в цю нішу та створити щось дійсно корисне для людей. 

Також було б круто якось у майбутньому зустрітися з Сергієм, можливо, попрацювати разом над якимось серйознішим проєктом вже у ролі колег.

Мені хотілося б, щоб в університеті було більше таких програм. Адже практична робота дає можливість прокачати різноманітні навички та зануритися у справжній світ IT.

Зрештою, менторство — це win-win стратегія для всіх учасників: ментора, менті та компанії. Подібні проєкти готують молоде покоління до викликів, з якими вони зіштовхнуться на реальній роботі. Відтак компанії отримають джуніор-фахівців, які вже знатимуть, як впоратися з тими чи іншими завданнями. 

Як працюється в Brainstack_?

Дізнайтеся про умови роботи, процеси та атмосферу в команді на кар’єрній сторінці компанії 👉

Читати

Читайте також

Від агента підтримки — до менеджера продукту: 3 історії про стрімке кар’єрне зростання

Психологічна підтримка співробітників під час війни: досвід Brainstack_

Чому ви досі не в IT? 7 міфів, які заважають вам почати бажану кар’єру

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: