Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '1788' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=196346 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Еволюція HR-процесів в EPAM: від списків у ворді до бізнес-партнерства
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Від паперових листівок до бізнес-партнерства: еволюція HR-процесів в EPAM

16.11.20 Happy HR Партнерський матеріал 6 хв читання

За 15 років присутності в Україні в IT-компанії ЕРАМ відбулося багато якісних змін. І найголовніші з них — це диджиталізація усіх процесів та докорінна зміна ролі HR в компанії. Детальніше про це — у статті Вікторії Дробович, експертки з управління талантами ЕРАМ Ukraine та сертифікованого коуча.

Якщо зануритися в архіви EPAM 15-річної давнини, коли компанія лише прийшла в Україну, важко стримати посмішку. Описи прийому на роботу у ворді, списки спеціалістів в екселі, паперові вітальні листівки — все це дуже зворушує і показує, наскільки компанія еволюціонувала за цей період.

Від двох десятків ентузіастів на початку — до понад 8 тисяч спеціалістів у 2020 році, від базових речей — до систематизованих підходів, основ корпоративної культури. І найголовніше — до усвідомлення ролі HR як бізнес-партнера. Щоб показати цінність цього партнерства, знадобилося чимало часу. Отож, що ж змінилося?


1. Диджиталізація процесів


Насправді, незалежно від форматів роботи, ми завжди орієнтувалися на популярне зараз поняття Human Experience. Тобто, сприймали спеціалістів не як ресурс, а як цілісних особистостей, людей, які приходять в компанію зі своєю історією, вподобаннями, сімейними питаннями. Вже від початку роботи в нас було розуміння, що ми працюємо з талантами.

Комунікуючи з кожним, ми фіксували інформацію в спеціальних системах, які згодом трансформувалися в функціональні платформи: Stuffing desk, Interview portal, Telescope та інші. Розвиток технологій вплинув і на ключові HR-процеси в компанії — для кожного створені спеціальні рішення. А саме:

◾ Процес оцінки досягнень — Unified Assessment

Я добре пам’ятаю, скільки було роз’яснювальної роботи, що це таке і для чого це потрібно кожному з нас. Ми переконували людей ставати експертами, знаходити час, щоб оцінювати інших. Інших ми переконували стати тими, чию експертизу оцінюють, пояснювали цінність.

З часом процес став гнучкий, пройти unified assessment можна протягом всього року. Ми бачимо, наскільки збільшилася кількість заявок, як люди готуються, як приходить розуміння важливості цього процесу.

Хоча, відверто кажучи, нам не вдалося адаптувати й розвинути його настільки, щоб всі подавалися з радістю та отримували задоволення. Так, ми все ще бачимо супротив та побоювання. І це природно. Втім, зараз це більше схоже на діалог, коли ми спілкуємося на рівних, обмінюємось досвідом, а не суто оцінюємо. Весь процес оцифровано — дані, зміни залишаються в системі.

◾ Зворотний зв’язок — Feedback

Невіддільним від попереднього є процес регулярної оцінки продуктивності й зворотного зв’язку — Feedback. Колись його проводили щоквартально, тому це було більше схоже на безперервний процес збору інформації та комунікацій.

Але зрозумівши, що період занадто короткий для визначних новин та досягнень, ми перейшли на оптимальний графік — менеджери діляться зворотним зв’язком не рідше, аніж двічі на рік. І система не забуває нагадувати🙂.

◾ Відзначення — Recognition

Культура EPAM — це культура високих професійних стандартів і досягнень. Відповідно розвинена система вдячності й визнання цих досягнень.

Колись цю функцію виконували паперові листівки Thank you, також були популярні дипломи, подарунки та листи-подяки від менеджера чи клієнта. Сьогодні функцію паперової листівки перебрала на себе спеціальна платформа Heroes, яка дозволяє розробляти й дарувати бейджі за відповідної нагоди, на знак подяки чи як привітання.

Приємно, що цей інструмент був популярним від моменту появи й зараз лишається таким. Наразі ми маємо навіть спеціалізовані бейджі під окремі проєкти, юніти, зі своїми логотипами під певні програми. Індивідуальність — в усьому🙂.

◾ Навчання

Що залишається незмінним — це бажання наших спеціалістів розвиватися та навчатися. Навчальних програм у нас завжди було багато. З часом їх кількість продовжує збільшуватися й урізноманітнюватися в темах та форматах.

Згодом виникла потреба організовувати менторські програми. Це те, що відрізняє нас від інших компаній — експертиза, якою володіють наші фахівці і якою вони готові ділитися.

Також навчанню сприяє спеціальна освітня платформа Learn, яка допомагає підбирати тренінги за найрізноманітнішими напрямками. Частина з них відкрита для зовнішньої аудиторії — це можуть бути як технічні навчальні програми, так і спрямовані на розвиток м’яких навичок.

◾ Управління проєктами та командами

Сьогодні в EPAM глобально налічується майже 40 тисяч спеціалістів та понад дві тисячі проєктів. Практично усі процеси всередині компанії оцифровані та підтримуються відповідними платформами.

Ядром всього є платформа Telescope, що інтегрує інформацію про людей, проєкти та продуктивність. Створена в EPAM, вона одночасно використовується і компанією, і замовниками. Telescope — це взаємозв’язані модулі, кожен з яких відповідає за різні сфери менеджменту, в тому числі HR-процеси. Це забезпечує прозорість процесів у компанії та зручність роботи.

Інструменти для управління ЕРАМ
Інструменти для управління спеціалістами, проєктами та ефективністю


◾ Координація роботи віддалених спеціалістів

У цьому допомагає платформа EPAM ANYWHERE. Для ІТ-спеціалістів це можливість працювати над цікавими проєктами світового масштабу без прив’язки до офісів. А для HR-фахівців — абсолютно новий професійний досвід. Адже коли співробітники компанії постійно знаходяться в різних соціокультурних, географічних та часових зонах, є питання, як взаємодіяти, адаптувати, допомагати.

Але це ще не кінець. В системі управління людьми ми вже активно використовуємо Big Data, Machine Learning, AI. І розвиток технологій підказує, що далі буде.


2. Смисли, ментальне здоров’я і добробут


Сучасній людині важливо відчувати змістовність своєї роботи. Між двома компаніями — тією, яка створює щось корисне для світу, для інших, і тією, діяльність якої спрямована тільки на себе, свій дохід — молодь обирає першу.

Бізнес почав зважати на ці тренди та підсвітлювати яскравіше свою корисність (або принаймні факт відсутності шкоди). Ми радіємо, що Україні з’являється все більше соціальних проєктів. В EPAM ми реалізовуємо такі проєкти чи не від часу появи: навчання, екозаходи, корпоративне волонтерство тощо. В нашій ДНК — допомагати тим, хто цього потребує.

Один із ключових напрямів — навчання і розвиток. Наші навчальні програми ЕРАМ University допомагають здобути ІТ-професію українцям дуже різного віку і фаху, соціальних груп. Вже понад п’ять років існує корпоративна програма eKids, спрямована на знайомство дітей наших спеціалістів з основами програмування. Також до програми запрошуємо підопічних фонду Caritas Ukraine — діток з родин, які перебувають у складних життєвих умовах.

Водночас люди хочуть жити й працювати в безпечному середовищі, де турбуються про них та їхній добробут. Звідси поява в українських компаніях відповідних wellbeing-програм. Крім звичного медичного страхування, відпусток та заохочення заняття спортом, в EPAM пропонують класи з медитації, йоги, консультації коуча, лекції та тренінги, спрямовані на покращення самопочуття.

Також створено спеціальні інформаційні майданчики, які поширюють корисну інформацію на ці теми: зовнішній телеграм-канал KeepItZen, сторінка на внутрішньому порталі Be Well. Періодично ми запрошуємо фахівців — фітнес-тренерів, психологів, дієтологів тощо — поділитися порадами, як втримати життєвий баланс.

Крім інформування, важливо також моніторити стан команд. Для цього в компанії проводяться опитування People Survey, опитування щодо настрою Pulse. За результатами досліджень можна корегувати чинні wellbeing-програми або створювати нові відповідно до потреб.

Окрім того, в компанії вже довгий час діють спільноти за інтересами (community). Ми бачимо, що люди, які залучені до їхньої діяльності, краще почуваються та відчувають свою приналежність до компанії.

Це можуть бути найрізноманітніші об’єднання: від спортивних — до професійних, від обговорення книг та догляду за дітьми — до кулінарної чи донорської спільноти. Важливо давати людям таку можливість — підтримувати свій інтерес, свої цінності, реалізовувати свій потенціал. Ще кілька років тому в Україні мало хто замислювався над цим.

Пізнавальні лекції в EPAM часом перетворюються на не менш корисні статті. Наприклад, про те, як боротися зі стресом →

Читати


3. Еволюція ролі HR


Happy management — це еволюційний етап розвитку HR-функції в організації. На жаль, в Україні й досі HR-спеціаліста подекуди сприймають як людину, яка дякує за роботу й організовує дні народження.

В EPAM, починаючи з 2011 року, HR-процеси будуються на системному бізнес-рівні. Десь в той час прийшло розуміння, що з людьми потрібно розмовляти не тільки про роботу, цілі та рівень продуктивності. Так в HR з’явився напрям Employee Experience — це моніторинг досвіду фахівця, який він проживає від моменту, коли потрапляє на радари компанії, проходить процеси найму, розвитку, оцінки, отримання зворотного зв’язку. Враховується навіть те, що людина бачить навколо себе, наскільки їй комфортно перебувати в офісі.

Поступово HR в Україні змінює функцію, еволюціонуючи у напрямку «кадровик → рекрутер → психолог → HR». Вже з’являється навіть інша назва — People Partners. Вона підкреслює фокусування на потенціалі, який є у кожного з нас і який можна знайти, розвинути й використати для кар’єри в компанії.

Разом з ростом компанії, росте команда People Partners. І зараз дуже багато нового в роботі цих спеціалістів. Так, нам все ще важко пояснити батькам, чим ми займаємося🙂. Наша робота дуже відрізняється від класичного уявлення про працю на фабриці чи заводі. В центрі нашої уваги — людина, її почуття, мотивація, розвиток, таланти й кар’єрні прагнення.

Ми також підтримуємо бізнес-партнерство. Нова функція передбачає роль консультанта, який є носієм певної експертизи щодо розвитку бізнесу через таланти. Наше завдання — це пошук підходів, умов для максимально продуктивної інтеграції цілей бізнесу з цілями людей.

Але якщо людина не знає, куди рухатися далі в кар’єрі? Якщо спеціаліст знаходиться на роздоріжжі «менеджмент» чи «технічна гілка»? Для підтримки співробітників в питаннях кар’єри ми створили окремий коучинговий сервіс.  Сертифіковані коучі, досвідчені лідери та експерти допомагають фахівцям знаходити потрібні відповіді та робити зважений, усвідомлений вибір з меншим хвилюванням.

Інколи людині достатньо показати, які є можливості в компанії, бо не завжди у спеціалістів є цілісна картинка варіантів. А попри те EPAM — це надзвичайно великий світ можливостей. І важливо, щоб колеги змогли зрозуміти, чого особисто вони прагнуть, і знайшли такий напрямок всередині глобальної організації.

2020 рік поставив HR-команду EPAM перед новими викликами. Як ефективніше працювати з актуальними темами (наприклад, того ж ментального здоров’я), як впливати дистанційно, як допомагати менеджерам працювати зі своїми командами, як будувати довірливі відносини з віддаленими спеціалістами, допомагати їм пройнятися корпоративною культурою та цінностями? Так, зараз нам доводиться робити те, що 15 років тому здавалося б фантастикою. Але ми готові до викликів!

Читайте інші матеріали експертів EPAM

Які навички варто розвивати, щоб бути успішними у майбутньому

Як провести ідеальну онлайн-презентацію

5 етапів фасилітації, або Як проводити ефективні наради

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: