Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що треба знати і вміти графічному дизайнеру. Гайд від Олександра Трегуба

04.02.22 Кар'єра 14 хв читання

За більш ніж 15 років у дизайні Олександр Трегуб попрацював із сотнями проєктів, серед яких — айдентика для Міністерства освіти та науки України, став співзасновником і СЕО онлайн-інституту Projector та започаткував медіа Telegraf.Design. Але не забув про важливу річ: насамперед він — графічний дизайнер. У цьому гайді професією Саша розповідає, що робить, які інструменти використовує, де навчається та звідки бере натхнення графічний дизайнер.

Олександр Трегуб про корисні ресурси для дизайнера
Олександр Трегуб

Якось моя донька спитала, чим займається графічний дизайнер. Я запросив її разом пройтися вулицею.  

— Бачиш вивіску цього кафе? Її створив графічний дизайнер. Як і дизайн меню. Вуличний вказівник — також об’єкт графічного дизайну. Логотип на твоїй куртці — теж він. Обкладинку твоєї книжки, схему в метро, рекламний борд, наліпку на телефоні — усе це створили графічні дизайнери.

Ми зайшли в магазин і виявили, що дизайн пакування для продуктів теж розробили графічні дизайнери.

— Здається, ці твої дизайнери зробили все, — резюмувала донька.

Це зовсім не так. Але роботи в них і справді чимало.


Чим займаються графічні дизайнери?


Ось кілька прикладів того, що можуть створювати графічні дизайнери.

Логотипи та бренд-айдентика — те, як виглядають бренди щодня: від кольорів до фірмових шрифтів.

Логотип бренду Nike, Керолін Девідсон
Логотип бренду Nike, Керолін Девідсон
Айдентика для Молодого театру, Оля Кузовкіна та Аліна Борисова на курсі в Projector
Айдентика для Молодого театру, Оля Кузовкіна та Аліна Борисова на курсі в Projector

Дизайн пакування — те, як продукти виглядають та зберігаються на полицях магазинів.

Пакування для морозива «Мо?», Spiilka Design Buro
Пакування для морозива «Мо?», Spiilka Design Buro

Дизайн реклами — коли компаніям треба голосно заявити про свій продукт чи сервіс.

Дизайн реклами для Київського зоопарку, Fedoriv Agency
Дизайн реклами для Київського зоопарку, Fedoriv Agency

Дизайн книжок та журналів — дизайнер розробляє кожен елемент: від обкладинки до останньої сторінки.

Книга «НАРБУТ. Студії. Спогади. Листи» (видавництво «РОДОВІД», 2020 рік). Дизайн: Саша Биченко та Numo Team
Книга «НАРБУТ. Студії. Спогади. Листи» (видавництво «РОДОВІД», 2020 рік). Дизайн: Саша Биченко та Numo Team

Шрифти (ні, вони не народжуються одразу у вашому комп’ютері).

Шрифт Kyiv Type Дмитра Растворцева, створений на замовлення Projector, Dmytro Bulanov Creative Büro та Banda Agency
Шрифт Kyiv Type Дмитра Растворцева, створений на замовлення Projector, Dmytro Bulanov Creative Büro та Banda Agency

А також — постери, графіка та нескладні анімації для соціальних мереж, етикетки, меню в ресторанах, схеми та багато іншого.


Що має знати та вміти графічний дизайнер?


Необхідні знання та навички

Часто молоді дизайнери переживають через відсутність художньої освіти. Популярне питання — чи можна взагалі стати графічним дизайнером без «художки» й академічного бекграунду?

Безумовно можна. Я — яскравий цьому доказ, і не тільки я. Навички малювання корисні для втілення ваших ідей, але саме якість ідей та культура дизайну визначає те, наскільки затребуваним ви можете бути як графічний дизайнер.

Отже, які компетенції варто прокачати дизайнеру?

Генерація ідей

Дизайнери постійно придумують ідеї, метафори, нові підходи до вирішення старих задач. Мислення ідеями — основа професії. Вам знадобиться креативність та сміливість створювати щось із нічого, з чистого аркуша.

📚 Що читати: 

  • «Рисовий штурм і ще 21 спосіб мислити нестандартно», Майкл Мікалко;  
  • «Основи. Графічний дизайн 03: Генерування ідей», Ґевін Емброуз, Ніл Леонард.

Типографія

Графічний дизайн постійно працює з текстами — це можуть бути логотипи, книжки чи реклама. Культура роботи з літерами, розуміння їхньої будови, історії та закономірностей визначають загальний рівень спеціаліста.

📚 Що читати:

  • «Основи стилю в типографії», Роберт Брінгхерст;
  • «Типографія, верстка, шрифт», Джеймс Фелічі.

Композиція

Який колір обрати для свого проєкту? Як вдало розмістити елементи? Як побудувати між ними зв’язки, щоб максимально розкрити ідею? Як створити унікальну візуальну мову? Композиція — розділ дизайну, що допомагає знаходити відповіді на ці питання. 

📚 Що читати:

  • «Наука дизайну та форми», Йоганнес Іттен;
  • «Графічний дизайн: нові основи», Еллен Лаптон. 

Маркетинг

Графічний дизайнер ніколи не працює сам по собі — він допомагає робити продукти та сервіси більш привабливими, ефективними та естетичним. Це вимагає серйозних знань із суміжних сфер, зокрема й з маркетингу.

📚 Що читати:

  • «Маркетингові війни», Джек Траут, Ел Райс; 
  • «Створи StoryBrand», Дональд Міллер.

Менеджмент та продаж

Як виконавець, дизайнер мусить вміти розподілити свій час, бути надійним та своєчасним, а також вміти продавати та захищати власні рішення.

📚 Що читати:

  • «Домовитись можна про все», Гевін Кеннеді. 

Кругозір

І все ж не будемо забувати, що дизайнер цікавий насамперед як особистість. Вам точно стане в пригоді широкий кругозір — надивленість кіно, літературна начитаність, розуміння мистецтва, історії, музики, філософії, психології.

📚 Що читати:

  • «Краса», Стефан Заґмайстер, Джессіка Волш;
  • «Історія мистецтва», Ернст Ґомбріх;  
  • «Графічні стилі: від вікторіанців до хіпстерів», Стівен Геллер, Сеймур Кваст;
  • «Психологія впливу», Роберт Чалдіні; 
  • «Історія на мільйон доларів», Роберт Маккі. 

Також графічний дизайнер має бути підключеним до актуальної інформації про світовий та український дизайн. Про важливі для дизайнерського світу речі ми постійно пишемо в Telgraf.Design. А от надихнутися найцікавішими думками ключових постатей українського дизайну можна в друкованому журналі Telegraf Mag.

Друкований журнал Telegraf Design, Lliwell Branding Agency
Друкований журнал Telegraf Design, Lliwell Branding Agency


Інструменти, якими потрібно володіти

  • Блокнот і олівець. Це головні робочі девайси, за допомогою яких дизайнери придумують ідеї. Цифрові інструменти мають свої обмеження, а рухи олівцем на папері обмежені лише фантазією.
  • Adobe Illustrator. Це головна програма для створення векторної (масштабованої) графіки. Тут із прямокутників, еліпсів і ліній з’являються ті самі логотипи та постери, які ви потім щодня бачите в місті.

Це мінімальний набір інструментів, з яким можна стартувати. Але мінімальний не значить вичерпний. Будь-якому дизайнеру також буде корисно опанувати наступні програми.

  • Adobe Photoshop. Це де-факто стандарт для роботи з фотографіями. Обробка, колажування, ефекти — все тут. 
  • Adobe After Effects. Необхідна річ для тих, хто знайомиться з анімацією. Це потужний інструмент для роботи з відео- та моушн-графікою. 
  • Cinema 4D. Це популярний серед дизайнерів 3D-редактор, який дозволяє надавати об’єктам реалістичний вигляд, анімувати тривимірні фігури та створювати модні візуальні ефекти.
  • Figma. Цей інструмент, який обожнюють дизайнери сайтів і додатків, виявився зручним і для створення SMM-графіки та ведення дизайн-систем.

Як отримати роботу мрії у креативній індустрії? 7 порад Олександра Трегуба

Читати


Звідки графічному дизайнеру брати натхнення?


Почнемо з великих платформ, які допоможуть сформувати смак дизайнера.

Behance.com — найбільша в світі платформа, де зібрані портфоліо сотень тисяч сучасних дизайнерів. Зручні фільтри, постійне поповнення та сортування за якістю дозволяють швидко прокачувати смак. А з часом і просувати власні роботи.

Pinterest.com — сервіс, який допомагає швидко знаходити та організовувати графіку. Фантастична функція в ньому — пошук схожих картинок. Знаходите те, що вам подобається, і далі Pinterest сам запропонує вам масу дотичної графіки.

Instagram.com — крім фотографій своїх друзів, ви можете знайти в інстаграмі портфоліо найкрутіших сучасних дизайнерів, підписатися та стежити за їхніми оновленнями. Також дуже рекомендую підписатися на ці акаунти:

Неможливо перелічити всіх крутих світових графічних дизайнерів та дизайнерські студії, але варто ознайомитись бодай з ключовими іменами та назвами:

Бренд-айдентика агенції Pentagram для Mastercard
Бренд-айдентика агенції Pentagram для Mastercard
Айдентика агенції Collins для Spotify
Айдентика агенції Collins для Spotify

Надихатись варто не тільки сучасними графічними дизайнерами, а й великими дизайнерами минулого — Paul Rand, Dieter Rams, Ivan Chermayeff, Ikko Tanaka, Shigeo Fukuda, Milton Glazer, Alexey Brodovitch, Herb Lubalin, Massimo Vignelli та іншими. 

А щоб краще зрозуміти світ дизайну, корисно дивитися документальні фільми:

  • “Abstract: The Art of Design”, Netflix;
  • “Helvetica”, Gary Hustwit;
  • “Rams”, Gary Hustwit;
  • “Art & Copy”, Doug Pray;
  • “Objectified”, Gary Hustwit.

Сотні якісних та відібраних лекцій від найкращих сучасних дизайнерів України можна дивитися у відеобібліотеці інституту Projector — унікальному підписному сервісі, що акумулює найважливіші думки правильних людей. 


Де вчитися на графічного дизайнера?


Існує чимало способів. Свого часу я навчався самотужки — з допомогою книжок, порад і, звісно, на практиці. Це чудовий шлях, проте він часто виявляється довгим і надто заплутаним. Я витратив чимало часу й можливостей, бо не знав, у який бік рухатися. Академічний маршрут у класичному державному виші теж може дати результати. Але сьогодні він дещо відстає від актуальних норм сучасного дизайну та вимагає багаторічних інвестицій часу.

В онлайн-інституті Projector створені ідеальні умови для практичного системного старту в темі графічного дизайну:

  • курс Graphic Design Beginning — це точка входу в професію, де за 3 місяці можна вивчити основи з нуля та зробити перші дизайн-проєкти власноруч;
  • Graphic Design Professium — це 11-місячна комплексна навчальна програма, що дозволяє не просто спробувати себе в дизайні, а дорости до рівня, достатнього для впевненої побудови кар’єри графічного дизайнера;
  • Graphics Faculty об’єднує понад 20 навчальних програм з брендингу, типографії, генеративної графіки, ілюстрації, моушн-дизайну, а також креативний фестиваль Offf Kyiv. Це справжня спільнота дизайнерів-однодумців, де творчість є нормою.

Я також раджу відстежувати актуальні вакансії в перевірених компаніях у телеграм-каналі Дизайн-Цех.

Шукаєте роботу в дизайні?

У нас на сайті теж є вакансії, зокрема й для дизайнерів 👉

Вакансії

І не забувайте головне — не бійтеся пробувати нове та постійно практикуватись. Графічний дизайнер — це надзвичайно крута професія, якій можна присвятити життя.

Цікаво, скільки заробляють дизайнери?

Завантажуйте зарплатне дослідження, яке провели Happy Monday, та дізнайтеся актуальні цифри.

Дослідження

Читайте також

Чим займається і скільки заробляє моушн-дизайнер

Українська дизайнерка — про переїзд і роботу у США

Вільний художник: як дизайнеру стартувати на фрилансі

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: