Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '1788' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=109880 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Професія HR: чим займається та як ним стати
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Кадровик нашого часу: хто такий HR і як ним стати

17.06.20 Happy HR Кар'єра 11 хв читання

Привіт! Я Катерина Глушеня. Я виросла з асистентки рекрутера в кадровому агентстві до позиції Head of HR в міжнародній бізнес-школі LABA і дико закохана в свою професію. Тому розповім вам про те, хто такий HR і як ним стати.

Катерина Глушеня
Катерина Глушеня
Head of HR в LABA


Хто такий HR


Якщо запитати у знайомого, про що професія HR, скоріше за все буде відповідь — про людей. Але ця відповідь тільки наполовину правильна. Мій варіант — це професія про бізнес-процеси, пов’язані з людьми, для досягнення цілей компанії.

Дослівно HR перекладається як human resources, і раніше цей переклад всіх влаштовував. Але зараз все частіше виникають суперечки, що люди — не ресурси. Ресурси — це знання, навички, таланти людей в команді. І основне завдання HR-а — ефективно управляти цими ресурсами.

Роль HR-а трансформується разом з бізнесом. Раніше, на початку XX століття, представниками цієї професії були соціальні працівники, потім члени профспілок, які до середини століття трансформувалися в інспекторів з кадрів. І тільки в кінці століття з’явилася позиція HR-менеджера (як сервісна функція), яка зараз переросла в HR бізнес-партнера (як функція, орієнтована на досягнення бізнес-цілей).

Зараз виділяють чотири ролі сучасного HR-а (за моделлю Д. Ульріха)

Чотири ролі сучасного HR-а
З презентації лекції Олександри Павлової на курсі «People Management» в LABA


Завдання та цілі HR-a


Завдання HR-ів в різних компаніях можуть відрізнятися. Все залежить від цілей бізнесу та етапу його розвитку. Але незалежно від цих факторів, HR будує свою діяльність на основі циклу життя співробітника в організації:

цикл життя співробітника


Цілі HR-а:

  • Підтримувати компанію в досягненні її цілей через впровадження HR-стратегії (яка побудована на основі бізнес-стратегії).
  • Брати участь у створенні культури високої ефективності.
  • Створювати позитивні відносини між співробітниками та менеджерами.
  • Будувати атмосферу взаємної довіри і постійного зворотного зв’язку.


Виділяють дві HR-системи в компанії:

HR операційнийHR стратегічний  
HR-адміністрування (оформлення / звільнення, ведення документообігу, відпустки, лікарняні)Управління корпоративною культурою  
Підбір персоналу (рекрутинг)Розвиток бренду роботодавця  
Адаптація (onboarding)Розвиток лідерів, управління HiPo (високо потенційними співробітниками)  
Управління ефективністю (performance-management), залученістю, лояльністюОрганізаційний дизайн і розвиток  
Навчання і розвиток (L & D)  
Управління винагородою (Comp & Ben)  


Челендж на позиції HR:

  • Зробити привабливим бренд роботодавця (внутрішній і зовнішній), щоб і вакансії швидко закривати цільовими відгуками, і всередині компанії утримувати класних спеціалістів.
  • Побудувати таку систему найму, щоб позиції закривалися вчасно і без замін.
  • Вибудувати систему адаптації, яка дозволяє новачкові якомога швидше вийти на плато ефективності.
  • Впровадити таку систему управління ефективністю, щоб кожен співробітник працював на максимумі і не вигоряв швидко.
  • Побудувати систему мотивації, яка буде залучати потрібних фахівців, мотивувати і утримувати.
  • Формувати корпоративну культуру, про яку співробітники будуть розповідати з захопленням і в якій будуть проявлятися таланти.
  • Автоматизувати максимум процесів, щоб було зручно не тільки HR-у, а й керівникам і колегам.
  • Знати, чого і як потрібно навчати співробітників, будувати систему безперервного навчання в компанії.
  • Впровадити постійний зворотний зв’язок.
  • Зробити таку систему оцінки, яка мотивує всіх досягати більш крутих результатів.


Скільки заробляють HR-и в Україні


Зарплата HR-фахівця залежить: від сфери діяльності компанії, в якій він працює; від його рівня (Junior, Middle, Senior), який залежить не від кількості років в професії, а від результатів і кейсів, і зон відповідальності. Середня «по палаті» вилка фахівців-початківців —  10-15 тис. грн, з досвідом від двох років —  15-25 тис. грн, з хорошим досвідом і кейсами — більше 25 тис. грн.

Важливо розуміти, що логіка нарахування заробітної плати в різних компаніях може відрізнятися (знову-таки залежить від політики компанії, цілей HR-а, етапу розвитку бізнесу). Бувають такі варіанти:

  • тільки ставка;
  • ставка 70% і щомісячний бонус 30% (за закриті вакансії / виконання KPI);
  • ставка + щоквартальні бонуси.

Цікаво, скільки заробляють HR-и?

Завантажуйте результати нашого зарплатного дослідження →

Завантажити


Як стати HR-ом


У професії HR один з найлегших шляхів входу. Не обов’язково мати профільну вищу освіту, досить мати необхідні soft-skills і бажання. На ринку існує безліч курсів для HR-ів — як платних, так і безкоштовних. Крім курсів, дуже важливі практика і менторство. І ще важливо не застрявати в переконанні, що обмежує, — «ось ще трохи повчуся і почну».

Ось план, як «увійти в HR»:

  • Розібратися в зонах своїх інтересів.
  • Оцінити свої сильні сторони.
  • Вибрати програму для навчання, яка буде ґрунтуватися на одній з ключових моделей компетенцій в сфері HR — SHRM, CIPD або HRCI — і прокачувати необхідні знання / навички.
  • Скласти короткострокову / довгострокову стратегію входу в позицію.
  • Отримати досвід, скорегувати план.

Які якості допоможуть стати класним HR-ом:

  • Лідерство і управління (ініціативність, вміння управляти процесами в організації, а також брати в них участь).
  • Ділова хватка, розуміння бізнесу (розуміти і застосовувати інформацію, яка сприяє виконанню стратегічного плану організації, орієнтація на результат).
  • Управління відносинами і конфліктами.
  • Консультування (здатність бути наставником для співробітників організації).
  • Критичне мислення (здатність інтерпретувати інформацію, за допомогою якої приймаються ділові рішення і даються рекомендації).
  • Комунікація, переговори (ефективно обмінюватися інформацією з усіма зацікавленими сторонами, вміти впливати і переконувати).
  • Етична практика (здатність інтегрувати основні цінності, цілісність і відповідальність в усі організаційні та ділові практики).
  • Аналітичні навички.


Кар’єрний шлях HR-а


Щоб почати кар’єру в HR, є два шляхи «входу»:

  • перший — після позиції рекрутера;
  • другий — не важливо після якої позиції, але з теоретичною підготовкою (бажано не тільки з дипломом про вищу освіту, але й з сертифікатами про закінчення профільних курсів).

Від того, з яким досвідом ви стартуєте, залежить ваша перша позиція в кар’єрі HR-а. Найохочіше віддають перевагу кандидатам з досвідом в рекрутингу і закінченим базовим HR-курсом — можна прийти відразу на позицію HR-дженераліста. Це єдиний HR-фахівець в компанії, який займається всіма HR-процесами.

Якщо ж у вас немає досвіду роботи в підборі (наприклад, ви випускник вишу), або досвід є, але в іншій сфері, то найчастіше стартовою позицією є асистент HR. Завдання цього фахівця залежать від потреб HR-відділу, але найчастіше це участь у процесах рекрутингу, HR-адміністрування, адаптації. Але асистента можуть брати і в інші HR-відділи.

Після цих двох початкових позицій (HR-асистента / HR-дженераліста), подальше зростання залежить від ваших зон інтересів. Можна розвиватися як експерт в конкретній HR-ніші: навчання і розвитку; компенсацій і бенефітів; розвитку бренду роботодавця (HR-маркетолог, або марчар). Або ж вибрати вектор розвитку в бік керівних позицій, HR бізнес-партнерства. Тоді кар’єрний шлях може виглядати так:

  • HR керівник одного з підрозділів вище
  • HR-бізнес-партнер (HRBP)
  • Head of HR / HR-директор (HRD)

Наприклад, з позиції HR-дженераліста можна вирости як в Head of HR, так і в експерта за певним HR-напрямком, а вже після цього (за бажання) — в Head of HR. Все залежить від вашої мети, сильних скілів і кейсів, які ви реалізовували.

Зупинюся докладніше на завданнях та компетенціях різних HR-фахівців.


HR-асистент

Завдання  Skills  
Робота з job-майданчиками, соціальними мережами  Знання трендів в HR-сфері  
Скринінг резюме  Навички комунікації (письмової та усної)  
Телефонні інтерв’ю  Знання життєвого циклу співробітника  
Ведення бази кандидатів  Знання інструментів адаптації  
Участь в процесах адаптації персоналу   


HR-дженераліст

Завдання  Skills  
Побудова систем: залучення і підбору персоналу, адаптації, Total Rewards (залучення, мотивація, утримання)  Лідерство, ініціативність  
Розвиток персоналу (розробка системи оцінки та навчання персоналу, управління кар’єрою)  EQ (емоційний інтелект)  
Формування, підтримка та розвиток корпоративної культури  Розуміння бізнес-процесів / ділова хватка
Участь в організаційному розвитку (організаційна структура компанії, дизайн посад, проєкти договорів з працівниками)  Управління ефективністю і мотивацією, інструменти підбору, адаптації  
Участь у розвитку бренду роботодавця  Стратегічне планування  
Оптимізація бізнес-процесів, пов’язаних з управлінням персоналом  Навички управління проєктами  
Організація і ведення кадрового обліку (опціонально, не у всіх компаніях)Talent Management  
 Критичне та системне мислення
 Операційні і HR метрики  



HR за напрямками

Learning and development (L & D)

Завдання  Skills  
Розробка цілісної концепції розвитку і навчання всіх співробітників компаніїПрактичні знання технологій для розробки бізнес-тренінгів, інструментів навчання
Аналіз потреб у навчанні та розвитку співробітників на базі оцінкиМетоди оцінки співробітників (ассессмент-центр, оцінка 360, оцінка компетенцій і т.д.)
Забезпечення безперервного і гармонійного процесу розвитку талантівНавчання дорослих, коучинг / фасилітація
Створення навчальних програм, методичних матеріалів та індивідуальних планів розвиткуПсихологія стосунків між людьми
Планування і ведення бюджету, що виділяється на навчання і розвиток співробітниківРозвиток кар’єри
Навчання, стажування, оцінка та атестація персоналу за стандартами компаніїУправління ефективністю
Оцінка ефективності проведеного навчанняАдаптація співробітників


Compensation and Benefits (Com & Ben)

Завдання  Skills  
Аналіз ринку праці (за рівнем доходів, складом компенсаційного пакета, відсотком плинності кадрів, індексації зарплат і ін.)Аналітичний склад розуму, схильність до роботи з цифрами, вміння прогнозувати, складати математичні моделі, будувати графіки
Побудова системи матеріальної мотивації (ранжування посад, встановлення окладів, розробка схеми розрахунку змінної частини заробітної плати)Володіння інструментами матеріальної і нематеріальної мотивації
Побудова системи нематеріальної мотивації (медстрахування, харчування, пенсійні програми, пільгове кредитування, корпоративні свята тощо)Знання методів економічного аналізу
Бюджетування витрат на персонал, на діяльність HR-службиЗнання методики оцінки посад і впровадження системи грейдів
Аналіз виконання бюджетів; розрахунок ROI (ефективності інвестицій в співробітників)Знання методик постановки цілей і оцінки їх виконання


Employer Brand manager

Завдання  Skills  
Розробка онлайн- і офлайн-ініціатив для підвищення впізнаваності бренду роботодавця, а також збільшення потоку кандидатів  Основи PR, digital-маркетингу, контент-маркетингу, HR / рекрутинг-маркетингу
Координація освітніх проєктів компанії в рамках стратегії корпоративної соціальної відповідальності  EVP
Розвиток корпоративного волонтерства  Комунікації (вміння писати статті, прес-релізи, готувати і проводити презентації, виступати перед різними аудиторіями)
Адміністрування і наповнення кар’єрних сторінок компанії в соціальних мережах  Управління проєктами


Чим HR-менеджер відрізняється від рекрутера

Багато хто плутає професію рекрутера і HR-а, вважаючи, що це одне і те ж. HR — включає в себе кілька напрямків діяльності (адаптація, управління ефективністю, розвиток персоналу, управління корпоративною культурою тощо), а рекрутинг — це одне із завдань HR-Generalist або HR-менеджера, який відповідає і за підбір, і за адаптацію.


Корисні ресурси для розвитку в професії


Книги:

  • «Відкриваючи організації майбутнього» Фредерік Лалу
  • «5 вад у роботі команди» Патрік Ленсіоні
  • «Найсильніші» Петті Маккорд
  • «Робота рулить» Ласло Бок
  • «Управління життєвим циклом корпорацій» Іцхак Адізес
  • «Культурний код. Секрети надзвичайно успішних груп і організацій» Деніел Койл
  • «Від хорошого до величного» Джим Коллінз

Сайти:

Шукаєте роботу?

Пропозиції від перевірених роботодавців шукайте тут →

Вакансії

Читайте також

Що варто знати про роботу IT-рекрутера: табу на брехню та чому найм «на продукт» — це гра в довгу

Просування сайту як професія: хто такий SEO-спеціаліст

Як стати таргетологом: 6 запитань про професію

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: