Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як стати таргетологом: 6 запитань про професію

13.11.18 Кар'єра 7 хв читання

Як стати таргетологом, чим він займається та скільки заробляє, розповідає Володимир Черкасов — засновник і керівник агентства таргетованої реклами WowTarget.com.

Як стати таргетологом: 6 запитань про професію 1

Напевно ви вже чули про те, що в найближче десятиліття ринок професій зміниться. Десь людину замінять роботи, десь через структурні зміни в економіці в багатьох фахівцях більше не буде потреби.

В цьому немає нічого поганого. Світ змінюється, і ринок робочої сили теж. Тому багато професій відмирають, а попит на digital-професії, навпаки, зростає. Особливо на професії, пов’язані з інтернет-маркетингом, де ключове завдання фахівців — безпосередньо впливати на прибуток. І таргетолог — це один з можливих варіантів.


1. Хто такий таргетолог ❓


Таргетолог — це людина, яка налаштовує на цільову аудиторію рекламу в соціальних мережах і приносить прибуток бізнесу. Наприклад, ми працюємо в Facebook і Instagram. Це найбільш технічно просунуті платформи. Але також таргетинг може працювати в LinkedІn та інших платформах, просто він там менше затребуваний.

Якщо коротко: у таргетолога всього одне завдання — налаштувати рекламу так, щоб вона була ефективною. Легко сказати, але важко зробити:)


2. Як і де працює таргетолог?


Усередині соціальної мережі Facebook (хочу нагадати, що Instagram належить Facebook) є такий сервіс, як «Рекламний кабінет». Це робоче місце таргетолога. Це просто сайт, де створюється, аналізується, оптимізується і поліпшується реклама.

Як стати таргетологом: 6 запитань про професію 2

Якщо ж ми говоримо про фізичне робоче місце, то тут ваша фантазія може уявити будь-яку картинку. Від океану і шезлонгу до затишної кав’ярні з дубовим столом. Приблизно 75% таргетологів працюють без прив’язки до офісу.

Хоча, звичайно, є фахівці, яким подобається офісна робота, спілкування вживу з колегами і перспективи кар’єрного зростання до керівника проєктів або маркетинг-директора. Кожному своє:)


3. Скільки заробляє таргетолог?


Якщо ви вирішили піти шляхом фрилансу, то заробіток залежить від вас. Але, звичайно ж, є фінансові рамки. Новачок (а це людина, яка навчилася і веде хоча б один проєкт) може брати з клієнта від $150 в місяць. Ведення проєкту займає приблизно 4–6 годин на тиждень. У цьому, до речі, і привабливість рекламних алгоритмів — кожен день щось правити і змінювати скоріше шкідливо, ніж корисно.

Виходячи з мого досвіду, нормально вести 5 проєктів на місяць. Це виходить приблизно 30-годинний робочий тиждень. З ростом досвіду (від 6 місяців) сума за проєкт виростає до $250–300. Потенціал таргетолога — це заробіток в районі $2000, при цьому робочий тиждень виходить коротшим, ніж стандартний в офісі.

Але, знову ж таки, хочете заробляти більше — працюйте більше, хочете мати більше вільного часу — працюйте менше.

Бути таргетологом — означає нести відповідальність за свої рішення, а не перекладати їх на начальство.


4. Як вивчитися на таргетолога?


Принадність всіх сучасних діджитал-професій в тому, що для їх освоєння не потрібні довгі роки навчання. В середньому для входу знадобиться до 30 днів активного навчання.

Як це можна зробити?

  • Навчатися самостійно. У відкритих джерелах на кшталт YouTube інформація є, але вона не структурована. Для ефективного освоєння професії потрібна система і комплексний підхід.
  • Купувати курси на udemy.com. Один курс — 30 доларів. Необхідне знання англійської мови, але майте на увазі — одного курсу не вистачить 🙂

Хочете опанувати професію таргетолога?

Курси таргетолога у Projector — це два місяці практики, де ви навчитесь запускати, вести й оптимізовувати рекламні кампанії у Facebook та Instagram.

Деталі
  • Пройти повноцінну навчальну програму рідною мовою. Де її шукати? Можете підписатися на мене в Facebook, Instagram, Youtube. Там багато корисної інформації.


5. Де таргетолог шукає клієнтів?


Це питання, яке ставлять найчастіше. Воно важливе, але не настільки. Поясню чому.

Спочатку ви повинні знати, що ви можете дати клієнту. І тільки потім шукати його. Поки ви не навчилися створювати рекламу, поки не освоїли всі базові та просунуті інструменти — підприємець не довірить вам проєкт. Адже він виділяє рекламний бюджет зі своєї кишені. Тому спочатку знання — потім пошук клієнта.

Але в цілому поради такі:

  • розвиток особистого бренду (я саме в цей спосіб виріс до свого агентства);
  • експертне коментування (відповіді на питання в групах і спільнотах; ідеальний варіант, якщо у вас вже є теоретична база знань);
  • запитати у знайомих (берете проєкт безкоштовно, даєте результат і отримуєте платне замовлення).


6. Які підводні камені професії?


Не може бути все так райдужно, у кожній професії є свої мінуси.

1) Це фриланс. Тобто це не той варіант, коли стабільна заробітна плата на картку і субота-неділя вихідні. Тут можна працювати набагато менше і мати більше вихідних. Але буває і так, що клієнти пішли, і пару тижнів доведеться шукати замовлення.

З іншого боку… Середній період роботи з клієнтом становить 6–8 місяців, а отже, планування доходів-витрат ніхто не скасовував.

2) Персональна відповідальність. Тут не вийде сказати, що «Це Володимир видалив таблицю, а я тут ні до чого». Ви ведете проєкт і відповідаєте за результат.

З іншого боку… Я, до прикладу, обожнюю цю професію саме за це. Мені подобається, що я створюю результат і мені платять за нього, а не за щось абстрактне.

3) Тут не стати мільйонером. Суми, які отримує таргетолог, я озвучив. І хоча ви працюєте на себе, це все ж не бізнес. Тому, якщо хочете заробляти мільйони, треба або акції компаній купувати, або створювати щось своє.

З іншого боку… Таргетолог завжди може створити своє агентство або почати бізнес, де модель буде побудована на рекламі. А якщо ви вмієте створювати ефективну таргетовану рекламу в Facebook / Instagram, ваш проєкт швидко піде в гору.

Я не закликаю міняти роботу або стрімголов лізти в щось нове. Я закликаю усвідомлювати, що світ змінюється і ми змінюємося разом з ним, тому привід задуматися безумовно є 🙂

Читайте також

Як знайти роботу в маркетингу і успішно будувати кар’єру

7 порад, як прослухати онлайн-курс до кінця (і отримати користь)

Ким і як ми будемо працювати через 10 років?

Мрієте працювати таргетологом?

У нас є такі вакансії. Знаходьте свою і надсилайте резюме.

Вакансії
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: