Багато хто досі соромиться того, що працює у продажу. Але цю професію є за що любити! Розповідає Марічка Герман, керівниця проєкту «Академия продаж Андрея Крупкина».
Три роки тому я шукала роботу в новій сфері і розглядала варіант посади менеджера з продажу. Але тільки й чула: «манагери», «напарювальщікі» … У всіх моїх знайомих були одні й ті ж асоціації, що продажі — це брудно і йди туди не варто.
Але потрапивши в цей світ, я зрозуміла одне: менеджер з продажу (продавець) — це професія. А продаж — мистецтво, якому потрібно постійно вчитися. З першого разу мало у кого вийде.
Ця професія вимагає зусиль і роботи над собою. Тільки тоді можна побачити велику віддачу від своєї діяльності.
Багато продавців й досі соромляться того, що вони працюють у цій сфері. Але якщо ти не хочеш афішувати свою професію, то не хочеш бути кращим в ній. Немає прагнення бути кращим — не будеш розвивати себе і вкладатися в своє зростання. Але тоді і дивідендів отримаєш менше. Виходить замкнене коло.
Що таке продаж?
Продаж — це мистецтво задовольнити потребу клієнта. Ніяк не «напарити», «змусити», «переконати» і так далі. Саме задовольнити потребу. Справжні продавці — прихильники екологічних продажів. Вони пропонують свій товар, лише якщо він дійсно принесе користь покупцю.
Менеджер з продажу — професія, яка буде затребуваною завжди. Адже це не тільки про товари та послуги.
Під час спілкування між людьми теж відбувається обмін — продаж ідеї. Ми продаємо ідеї: вдома — рідним, на зустрічах — друзям, на роботі — начальству.
Якщо подивитися статистику на ринку праці, то однією з найбільш затребуваних професій є менеджер з продажу. Відкрийте зараз будь-який сайт пошуку роботи, і ви побачите, що кількість вакансій «менеджер з продажу» перевищує кількість бажаючих працювати в цій сфері. Наприклад, на сайті work.ua 5355 вакансій на цю посаду по всій Україні, а резюме — 2379.
Люди, які знають ази продажу (етапи, технології та скрипти), в середньому заробляють від 12-16 тис. грн. Але найцікавіше, що верхньої межі заробітку немає. Ви продаєте і отримуєте відсоток від продажу. Наприклад, рекорд доходу наших учнів — 97 000$ у березні 2018.
Ви можете сказати, що потрібно бути професіоналом і мати освіту, що продаж — це в крові і потрібно мати вроджений талант. Але ні, все набагато простіше.
Щоб стати продавцем, потрібно володіти:
- наполегливістю;
- бажанням рости і розвиватися;
- швидко навчатись і бути гнучким у відношенні до того, що відбувається навколо.
Найголовніше — любити людей і щиро хотіти їм допомогти. Адже продаж відбувається, коли менеджер і клієнт стають просто двома людьми.
На превеликий жаль, сьогодні на ринку практично немає якісної освіти в цій сфері, це справа майбутнього. Щоб розвиватись в продажу, почніть з простого — читайте книги.
Топ-5 книг для менеджера з продажу
1. Френк Беттджер «Вчора невдаха, сьогодні процвітаючий комерсант»
Книга-автобіографія. Рекомендую читати цю роботу в першу чергу. У ній є готові технології, які допоможуть розвинути в собі почуття ентузіазму і свого стилю. А також актуальні на сьогодні техніки ведення переговорів.
2. Максим Батирєв «45 татуювань продавана»
Книга написана у вигляді коротких оповідань про життєвий шлях менеджера з продажу. Навчить любити свою професію і віддаватися їй сповна.
3. Карл Сьюелл «Клієнти на все життя»
Головна ідея книги — бізнес, в першу чергу, повинен будуватися на клієнтоорієнтованості. Не важливо, чи продаєте ви покришки, чи шиєте одяг або створюєте сайти. Важливо, щоб клієнти до вас поверталися знову і знову, а потім рекомендували вас своїм знайомим. Немає нічого ефективнішого за рекламу, яку передали з вуст в уста.
4. Марк Гоулстон «Я чую вас наскрізь»
Якщо ви хоч якось комунікуєте з людьми, вам потрібно прочитати цю книгу. Читається на одному диханні. Техніки та рекомендації, які допоможуть знайти спільну мову з ким завгодно. В кінці кожного розділу є практичні завдання для закріплення отриманої інформації. І найголовніше — ви навчитесь чути, а не слухати.
5. Орен Клафф «Ідеальний пітч»
Мій фаворит — рекомендую її всім, хто презентує що-небудь з метою продажу. У книзі ви дізнаєтеся про власну розробку автора по «продажу» своєї ідеї. Книга не про переговори або техніках продажу, а про те, що відбувається на більш глибокому рівні взаємодії клієнта і комерсанта — про битви підсвідомих фреймів та статусів, які визначають ваш успіх чи невдачу.
Головне — застосовуйте поради з цих книг в житті, інакше немає ніякого сенсу читати!
Читайте також
Як знайти свою професію: поради та інструменти
5 порад для пошуку себе з книги «Ніколи-небудь» Олени Рєзанової