Український сервіс фрилансу Freelancehunt провів аналітику за спеціалізаціями, попит на які виріс серед замовників у період з вересня 2022 по лютий 2023, порівнюючи з таким самим проміжком часу до війни. Розповідаємо, які фрилансери на сьогодні отримують найбільше замовлень від клієнтів.
Програмування
Підприємці завжди готові інвестувати у програмування для розробки нових продуктів, а також підтримки, доробки наявних. За цим напрямком зростає попит на такі спеціалізації:
- Node.js — найбільший приріст за бюджетами виконаних проєктів у 337,14%. Стрімке зростання насамперед викликано попитом на цих спеціалістів серед замовників з-за кордону;
- розробка мобільних додатків: IOS — 268,3%, Android — 123,71%;
- Swift — зростання становить 231,53%. Набирає попит пропорційно зростанню бюджетів на проєктах з розробки додатків для iOS;
- Машинне навчання — зростання бюджетів становить 154,71%. У цій спеціалізації з’являється все більше запитів на створення чатботів на основі ChatGPT;
- Java та JavaScript — приріст бюджету становить 144,8% та 125,41% відповідно. Це одні із найпопулярніших мов програмування серед українських розробників.
Дизайн та креативи
На дизайнерів загалом збільшився попит, адже з початком війни у багатьох підприємців виникла потреба перепакувати чи з нуля розробити продукт, який відповідатиме тренду українізації або з яким вони зможуть вийти на нові ринки.
Через це відбувається зростання бюджетів у спеціалізаціях «Фірмовий стиль» (179,41%), «Оформлення сторінок у соцмережах» (173,24%), «Логотипи» (85,41%),«Дизайн упакування» (50,88%).
Також українські замовники стали вкладати більше грошей у відеорекламу (тут приріст становить 173,34%), у зовнішню рекламу — 159,02%, банери — 111,24%, анімацію — 98,25%.
Звісно, оскільки зростає попит на мобільні додатки, пропорційно зростають бюджети не тільки на розробку, а й на дизайн додатків (67,47%) та інтерфейсів (63,54%).
Робота з текстами та переклад
Закон про зміни щодо використання бізнесом української мови та загалом тренд на українізацію збільшили попит на переклади, копірайтинг та рерайт текстів.
Також підприємці почали виходити на світові ринки й для цього роблять версії сайтів та соцмереж мовою країни, в якій просуваються. Усе це стало причиною зростання бюджетів за цим напрямком.
Просування
Ефективне просування в соцмережах та пошукових системах — одна з умов гарного розвитку онлайн-бізнесу. Саме тому замовники збільшують бюджети на просування. Спостерігається зростання за наступними напрямами:
- купівля посилань — 126,69%;
- SEO-аудит сайтів — 125,97%;
- e-mail маркетинг — 75,5%;
- просування у соцмережах — 35,05%;
- контекстна реклама — 33,92%.
Архітектура
Хоч повномасштабна війна досі триває, є підприємці, які готові будувати та відновлювати бізнес, житло, комерційні проєкти. Тож спостерігаємо збільшення загальних бюджетів у проєктуванні (151,95%), ландшафтному дизайні (113,25%), архітектурних проєктах (102,27%).
Зростання бюджетів за цим пулом напрямків свідчить про стрімку диджиталізацію малого та середнього бізнесу в Україні та світі. Що досить логічно, оскільки пандемія covid-19 і повномасштабна війна пришвидшили перехід бізнесу в онлайн. І все більше підприємців стали звертатись за допомогою до фрилансерів. Можна з великою ймовірністю говорити, що після закінчення війни ринок фрилансу очікує чергове зростання попиту як з боку замовників, так і фрилансерів
Фриланс — це не ваш формат?
Перегляньте профілі перевірених компаній, які шукають фахівців на повну зайнятість.
компанії
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Знижуємо робочий стрес: чому ваші термінові завдання насправді не горять
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів