Нова тенденція на світовому ринку праці: керівники почали «тихо звільняти» працівників, створюючи для них некомфортні умови праці. За словами експертів, це дозволяє компаніям уникнути публічної критики у ЗМІ та негативної реакції серед клієнтів та акціонерів.
В період економічної невизначеності деякі компанії намагаються скоротити витрати, звільняючи працівників. Та це призвело до гострої публічної критики. Люди, які залишилися без роботи, почали активно ділитися своїм негативним досвідом у соцмережах.
Тоді компанії почали вдаватися до «тихого скорочення» (quiet firing) — створювати менш привабливі умови, щоб демотивувати працівників, і ті звільнялися самі: скорочення пільг, обмеження кар’єрного зростання, вимога відвідувати офіс тощо.
Наприклад, компанія Dell нещодавно наказала працівникам бути в офісі тричі на тиждень, незалежно від місця їхнього проживання. Працівники, які продовжать працювати віддалено, будуть обмежені у кар’єрному зростанні. Таке ж рішення ухвалили й в Amazon.
Читайте також: Заклик Amazon повернутися до офісів зустріли протестом біля штаб-квартири
А в Meta запровадили суворі перевірки ефективності роботи. При цьому керівники мають зараховувати більше співробітників до категорій «низькоефективних», і ті, хто потраплятиме туди, буде отримувати меншу премію.
За словами Дена Шобеля, експерта із питань працевлаштування, однією з причин, чому боси можуть застосувати таку тактику, є те, що вони повернули собі «владу», яка до цього була в руках працівників.
Після пандемії COVID-19 з’явилося багато нових кар’єрних можливостей, і шукаючи їх, працівники масово звільнялися з компаній, що їх не влаштовували (ця тенденція отримала назву Great Resignation, або «Велике звільнення»).
Але коли ситуація на ринку праці стала жорсткішою, а економіка — більш невизначеною, працівникам стало важливіше зберегти роботу, яка є, а не шукати іншу. І це дозволило компаніям ставити свої умови.
Читайте також: «Офісна культура» помирає: чим компанії тепер можуть привабити фахівців
Втім, «тихе скорочення» не є чимось новим на ринку праці, каже Бен Харді, клінічний професор організаційної поведінки в Лондонській школі бізнесу. Ще двадцять років тому була поширеною практика, коли керівники запрошували працівників на «неформальну розмову» та ставили їх перед вибором: або тихо звільнитися, або бути звільненими після суворої перевірки продуктивності.
Обидва експерти погоджуються: те, як компанії звільнять своїх працівників, залежить від іміджу, який вони намагаються створити. Оприлюднення інформації про масові звільнення може завдати шкоди іміджу компанії та вплинути на лояльність клієнтів та акціонерів. Крім того, «тихе звільнення» — це спосіб уникнути масових судових позовів, адже рішення піти працівники ухвалюють самі.
Крута робота вже чекає!
Знайдіть вакансію до душі — у нас є з чого обрати 😉
Вакансії
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Знижуємо робочий стрес: чому ваші термінові завдання насправді не горять
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів