Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '1788' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=797554 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Війна, блекаут, кризи: як бізнесу зберегти робочі місця
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Війна, блекаути, кризи на ринку: як бізнесу вистояти й зберегти робочі місця

14.12.22 Happy HR 5 хв читання

Як забезпечити повну автономію роботи під час блекауту? Що допоможе зберегти й підтримати команду в складні часи? Чому бізнесу потрібно виходити на нові ринки та як це правильно робити? Своїм досвідом ділиться Володимир Поло, генеральний директор і засновник платформи для корпоративного навчання AcademyOcean.

Володимир Поло
Володимир Поло


Сьогодні український бізнес проходить не одне випробування на непохитність і здатність працювати незважаючи ні на що. До постійної загрози обстрілів, економічної кризи, міграції та зниження продуктивності персоналу додалася проблема повних і часткових блекаутів через масштабні пошкодження енергооб’єктів. 

Усе це вказує на нові слабкі місця бізнесу та викликає тривогу серед клієнтів, бізнес-партнерів і працівників. Аби диверсифікувати можливі ризики, пропоную стратегії, що допоможуть вам вистояти й зберегти робочі місця навіть під час найнепередбачуваніших ситуацій.


1. Забезпечте повну автономію команди


Сьогодні найголовніше завдання бізнесу — забезпечити офіси необхідною для автономної роботи інфраструктурою, аби можна було працювати навіть при тривалих відключеннях електроенергії. Окрім фактичної допомоги, офіс з інтернетом, світлом і рештою зручностей дуже допомагає психологічно, як острівець стабільності в нестабільному світі.

Що ви можете зробити? 

  • Закупити в офіси генератори, джерела безперебійного живлення, портативні зарядні станції тощо.
  • Під’єднати декілька провайдерів оптоволоконного інтернету за технологією GPON, що дозволить перемикатись між ними під час тривалих відключень. Можна також купити Starlink, але потрібно зважати, по-перше, на те, що для живлення він потребує 150 Вт-год, а по-друге, що старлінк не можна встановлювати в приміщенні чи на балконі — йому потрібне відкрите на 360° небо. Ще може допомогти 4G модем з антеною. Він підвищить шанси зловити вежу мобільного звʼязку з доступним інтернетом у радіусі 15-20 км.
  • Підготувати запаси води та їжі. 
  • Купити обігрівачі. За можливості організувати в офісі такі базові побутові умови, як душ.

Якщо у компанії немає офісу або його неможливо облаштувати, забезпечте співробітників можливістю працювати з коворкінгу в разі повного відключення електроенергії. Ось тут можна знайти приклади коворкінгів у різних містах України зі стабільним інтернетом і світлом. Розгляньте варіант партнерства з коворкінгом і надайте працівникам компенсацію, що буде повністю або частково покривати витрати на коворкінг. 

Зважаючи на те, що частина працівників може працювати віддалено й перебувати за містом, потрібно розробити програму автономності співробітників для роботи з дому. Що для цього потрібно?

  • Створіть ініціативу, щоб допомогти співробітникам закупити зарядні станції чи генератори. Наприклад, знайдіть постачальників і домовтеся з ними про закупівлю потрібного обладнання за нижчою ціною. Працівникам запропонуйте розділити вартість 50% на 50%.
  • Проведіть консультації та розкажіть про різні сценарії, як залишатись онлайн навіть за відсутності електроенергії. 
  • Розробіть корпоративні інструкції, як під’єднати гігабітний інтернет за технологією GPON, купити Starlink або інші пристрої для забезпечення доступу до інтернету. 
  • Проінструктуйте співробітників про необхідність створення запасів питної води та їжі з тривалим терміном зберігання. 

Автономія покаже, що ви готові до будь-яких сценаріїв, а отже, працівники, клієнти та бізнес-партнери можуть вам довіряти.


2. Структуруйте комунікацію


Аби відстежувати емоційний стан співробітників і підтримувати їх, створіть відповідну робочу рутину. Наприклад, проводьте регулярні зустрічі з топменеджментом, де працівники будуть дізнаватись новини про діяльність компанії, ситуацію в Україні тощо.

Ми в AcademyOcean проводимо щоденні чекіни команди: за 15-30 хвилин кожен член команди встигає розповісти про свої цілі й задачі на день/тиждень, про те, як справи, чи не потрібна допомога. Це дає відчуття контролю та допомагає стратегічно мислити й планувати. 

Окремо хочу наголосити на важливості ролі лідера. Лідер — це кістяк будь-якої команди. Під час надзвичайної ситуації в літаку батьки спочатку одягають маску собі, а потім дітям. Тут те саме: лідер має передусім забезпечити свою безпеку та психічну стійкість, аби тверезо мислити на корпоративному рівні. 

Не забувайте про саморефлексію. Завжди давайте собі час, щоб оцінити ситуацію. Військові, перш ніж відреагувати на загрозу, беруть 15–20 секунд для оцінки наслідків свого наступного кроку. Розробіть антикризовий план і повідомте його команді — так ви покажете, що компанія має стратегію та знає, як діяти у будь-якій ситуації. 

Також важливою є психологічна підтримка співробітників. Якщо є можливість, виділіть кошти на корпоративного психолога, який буде допомагати вашій команді покращувати емоційне здоров’я. Якщо ж у компанії зараз немає такої можливості, то пропоную вам ознайомитися з переліком ресурсів для безкоштовної психологічної допомоги українцям. Періодично нагадуйте вашим працівникам про такі ініціативи та заохочуйте брати в них участь.

Створіть преміумпрофіль компанії, щоб про вас дізналися найкращі кандидати!

Деталі


3. Будьте гнучкими


Головне завдання бізнесу зараз — розвиток економіки та збереження робочих місць. Друге вимагає операційної гнучкості, зміни умов планування та підходу до формування команди. Наприклад, ротацію особового складу, поширену в армії, також можна застосувати й у бізнесі. Це може стати одним із найкращих рішень у часи турбулентності. 

Забезпечте працівникам суміжних відділів можливість обмінюватись досвідом і рости горизонтально. Наприклад, працівник відділу маркетингу може перейти у відділ продажу. Таким чином у компанії з’являться співробітники, які матимуть суміжні навички та зможуть замінити одне одного під час непередбачуваних ситуацій. Такі фахівці також можуть бути перерозподілені між компаніями всередині одного холдингу/групи.


4. Виходьте на нові ринки


«Якщо швидкість змін поза організацією перевищує швидкість змін всередині організації, це означає, що її смерть неминуча», — Джек Велч. 

Світ давно став VUCA (акронім англійських слів volatility (нестабільність), uncertainty (непевність), complexity (складність) та ambiguity (неоднозначність) — прим. ред.). Щоб у ці мінливі й непередбачувані часи зберегти робочі місця та почати наймати більше людей, потрібно розширяти горизонти та виходити на нові ринки. Як це можна зробити? 

Аби зрозуміти, де є найбільша потреба у вашому продукті і що саме потрібно цільовій аудиторії — створіть лендинг чи сайт з інформацією про ваш товар/послугу та запустіть рекламну кампанію у країні, яка вас цікавить. З кількості зацікавлених користувачів можна зробити висновки, чи потрібен ваш продукт на цьому ринку та на який функціонал чи сервіс очікують ваші потенційні клієнти. 

Глобальний ринок дуже привабливий, але поріг входу там значно вищий, ніж на місцевому ринку. Адже потребує нової адаптації продукту, нового маркетингу, нових скриптів продажу. Якщо у вас є бізнес-партнери чи знайомі, які успішно працюють з цікавими вам ринками, попросіть їх вас проконсультувати. Інший спосіб — найміть у країні, на ринок якої плануєте виходити, консалтингову компанію, яка розповість більше про вашу аудиторію, її потреби та конкурентів.

Шукайте у LinkedIn та Facebook потенційних ідеальних клієнтів, яким буде найбільш корисний ваш продукт. Додавайте їх у друзі та створюйте відповідний контент (статті, відео, пости, лонгріди), який може їх зацікавити. Якщо потенційна аудиторія якось взаємодіє з цим контентом — виходьте з нею на зв’язок і пропонуйте зустрітися онлайн. Таким чином ви створите нову базу контактів і потенційних лідів та виявите їхні потреби на початковому етапі виходу на новий ринок.

Життя в сучасному світі заохочує багато вчитись, швидко адаптуватись і багато працювати. Крім того, це вимагає від вас бути лідерами, які піклуються про свою команду. Адже команда — це основа бізнесу, тому її потрібно мотивувати й давати можливості для росту та розвитку. Звільнення працівників — не вихід. Адже рано чи пізно вам доведеться наймати нових людей і витрачати на це багато часу і грошей.

Прагнете наймати проактивних та вмотивованих кандидатів?

Саме такою є аудиторія Happy Monday. Розміщуйте вакансії на платформі та знаходьте своїх людей 👉

Розмістити

Читайте також

Драйвери росту: як війна змінює сенси та цінності компаній

Звільнити чи втримати? Що робити зі втратою мотивації у працівників

«Не зупиняємось, а прокачуємося». Яким може бути розвиток під час війни

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: