Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '454' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=1199128 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Як сперечатися з колегами? Поради для розв’язання конфліктів
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як правильно сперечатися з колегами? Поради для розв’язання конфліктів

04.10.24 Розвиток 5 хв читання

Конфлікти на робочому місці — саме те, чого багато хто воліє уникати. З іншого боку, за умови правильного підходу вони можуть сприяти зростанню, інноваціям, комфортній організаційній культурі та продуктивному робочому середовищу. Як сперечатися правильно, радить Юлія Коваленко, HR Team Lead компанії IdeaSoft, що входить до Sigma Software Group.

Юлія Коваленко  HR Manager компанії IdeaSoft
Юлія Коваленко


Природа та ціна конфліктів


Різні люди часто розуміють конфлікт по-різному, тому дуже складно дати йому універсальне визначення. Наприклад, одна сторона може відчувати, що перебуває в конфліктній ситуації, тоді як інша думатиме, що вони просто обмінюються думками.

Тлумачний словник української мови визначає конфлікт як зіткнення протилежних інтересів, думок, поглядів; серйозні розбіжності; гостру суперечку. Я схильна думати про конфлікт на робочому місці як про зустріч різних потреб. Конфлікти можуть виникати з різних причин: розподіл ресурсів, обов’язки, різні цінності чи цілі або просто стрес. Це природно й до певної міри неминуче.

Згідно з дослідженням компанії CPP Global, 85% працівників стикаються з конфліктами на роботі, майже 30% переживають їх постійно, що призводить до надмірного стресу та навіть психічних розладів, які можуть мати довгострокові наслідки. Компанії також страждають: за даними британської організації Acas, приблизно пів мільйона британських працівників щороку звільняються саме через конфлікти на робочому місці. 


Ключові навички для розв’язання конфліктів


1. Прозорість комунікації

Відкрита комунікація є фундаментальним аспектом ефективного розв’язання конфліктів і має важливе значення для підтримки здорових, довгострокових взаємин після того, як конфлікт вирішено. Коли люди звикають обговорювати питання відкрито й без осуду, вони з більшою ймовірністю підходитимуть до потенційних конфліктів проактивно, а не дозволятимуть їм розростатися. Прозора та проактивна комунікація допомагає запобігти переростанню непорозумінь і дрібних проблем у більш серйозні суперечки.

2. Активне слухання

Ця навичка є надважливою для ефективної комунікації та вирішення конфліктів. Вона передбачає повну концентрацію на співрозмовнику, розуміння його слів і вдумливе реагування. Коли між колегами виникають конфлікти, практика активного слухання може бути трансформативною. Для цього потрібно приділяти співрозмовнику всю свою увагу, не відволікатися та щиро сприймати його погляди. 

3. Погляд на конфлікт як на можливість

Замість розглядати конфлікт як небажану проблему, якої слід уникати, ми можемо розглядати його як каталізатор зростання та вдосконалення. Обмін думками часто виявляє більш глибинні проблеми, які після їх розв’язання зміцнюють стосунки, а не послаблюють їх. Крім того, в процесі розв’язання суперечок можуть виникати інноваційні рішення. Необхідність вирішувати розбіжності вимагає творчого мислення, що може призвести до появи проривних ідей і вдосконалення процесів або продуктів. 

4. Емоційний інтелект

Емоційний інтелект є критично важливою навичкою, яка передбачає здатність сприймати та розуміти як власні емоції, так і емоції інших людей. Ця навичка особливо важлива в управлінні конфліктами, оскільки допомагає запобігти ескалації та сприяє створенню більш емпатичного середовища спілкування. Люди з розвиненим емоційним інтелектом здатні краще зчитувати й інтерпретувати емоції, що стоять за висловлюваннями та реакціями інших людей. Це дозволяє спілкуватися більш ефективно та коригувати свій підхід з огляду на емоційний стан іншої людини.

5. Пріоритет розв’язанню проблеми, а не доведенню власної правоти

Основна увага має бути зосереджена не на перемозі в суперечці, а на пошуку рішення, яке принесе користь загальній атмосфері та всім учасникам. Крім того, при розв’язанні конфліктів важливо зосереджуватися виключно на поточній проблемі, а не копатися в минулих образах. Підняття старих конфліктів під час нової суперечки може ускладнити процес її розв’язання. Тут може допомогти правило 48 годин: якщо вас щось турбує в іншій людині, вирішіть це протягом 48 годин. Якщо цей час минув, краще забудьте про це, щоб зберегти взаємодію в теперішньому часі та зробити її більш керованою.


Як сперечатися з колегами правильно


1. Пам’ятайте, що ваша думка — лише одна з багатьох

Коли виникають розбіжності в поглядах, більшість вважає, що саме ми бачимо проблему об’єктивно та правильно, а той, хто має іншу думку, є не поінформованим або упередженим. Важливо розпізнавати й протистояти цій інстинктивній реакції. Запитайте себе: «Звідки я знаю, що те, у що я вірю, є правдою? Що, якщо я помиляюся?». Такі запитання є гарним способом нагадати собі, що ваш погляд — це лише ваш погляд. Не всі бачать речі однаково, і це нормально.

Насправді вам і вашим колегам не потрібно досягати консенсусу щодо того, що сталося, або щодо того, хто винен у виникненні проблеми. Замість того, щоб годинами сперечатися, чия інтерпретація є правильною, зосередьтеся на тому, як вирішити суперечку.


2. Усвідомлюйте свої упередження

Упередження проникають у всі види взаємодії на робочому місці. Однією з найпоширеніших причин, що руйнує стосунки між колегами, є схильність припускати, що поведінка інших людей має більше спільного з їхньою особистістю, ніж із ситуацією, при цьому вважаючи протилежне про себе. 

Якщо ваша думка про колегу вже негативна, ви, найімовірніше, інтерпретуватимете його дії як іще один доказ того, що він не справляється із завданням або дбає лише про себе, і йому буде дедалі важче довести, що ви помиляєтеся.

Як можна подолати ці упередження? Коли ви конфліктуєте з колегою, запитайте себе: «Яку роль тут можуть відігравати мої упередження? Чи можливо, що я не бачу повну картину через мої припущення про цю людину, або не хочу переосмислити своє враження, або несвідомо зосереджуюся лише на наших відмінностях?». 


3. Не зводьте все до «я проти них»

Під час суперечки легко мислити поляризовано: «я проти тебе», «я маю рацію, а ти ні» тощо.

Щоб вирватися з цієї моделі, зосередьтеся не на тому, щоб змінити свого колегу, а на рішенні, яке ви повинні прийняти разом, або на завданні, яке вам потрібно виконати. 

Думаю, ніхто не хоче мати заклятого ворога на роботі. Тому сприймайте проблемних співробітників як колег, з якими у вас є спільна проблема, яку потрібно вирішити.


4. Уникайте пліток на робочому місці

Коли на роботі щось іде не так, цілком природно звертатися до інших. Різного роду сторонні розмови можна вважати підтримкою. Але при цьому є й небезпеки, пов’язані з плітками. Плітки підвищують ризик упередженого ставлення. Звичайно, умовний Сашко може іноді дратувати, але якщо ви з колегами почнете постійно це обговорювати, ви, найімовірніше, в майбутньому інтерпретуватимете його дії лише в негативному світлі. 

Звернутися по допомогу є гарною практикою, щоб розібратися у своїх почуттях або перевірити, чи правильно ви все бачите. Але важливо ретельно обирати, з ким говорити й чим ділитися. Шукайте людей, які налаштовані конструктивно, дбають про ваші інтереси та ставлять під сумнів вашу думку, коли не погоджуються з нею.


5. Будьте допитливими

Замініть песимістичне мислення на допитливе та вірте в те, що будь-яку проблемну взаємодію можна покращити. Допитливість запобігає упередженому ставленню та створенню стереотипів і допомагає підходити до складних ситуацій не з агресією чи захистом, а з творчістю. 

Ви не можете бути впевненими в тому, що чекає на вас і вашого колегу в майбутньому, тому будьте допитливими. Це може висмикнути вас зі стереотипного мислення, яке заважає знайти несподіване розв’язання вашої проблеми.


Рекомендації книг для розв’язання конфліктів:

  • Максим Роменський «Конфлікти з дельфінами»; 
  • Kerry Patterson, Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler “Crucial Conversations: Tools for Talking When Stakes are High”;
  • Douglas Stone, Bruce Patton, Sheila Heen, Roger Fisher “Difficult Conversations: How to Discuss What Matters Most”;
  • The Arbinger Institute “The Anatomy of Peace, Fourth Edition: Resolving the Heart of Conflict”.

Потрібна робота?

Маємо безліч вакансій у креативній індустрії, ІТ-компаніях, освіті тощо 👉

Вакансії

Читайте також

Чому не варто боятися конфліктів у команді та як розв’язувати їх у три кроки

Як жити й працювати без конфліктів: три поради медіаторки

Без образ: як правильно критикувати і реагувати на критику

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: