Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '455' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=1086863 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Якими будуть професії майбутнього в креативній сфері?
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Виграють ті, хто співпрацює з ШІ: професії та освіта майбутнього в креативній сфері

10.05.24 Кар'єра 4 хв читання

Як розвивається креативна індустрія в Україні, які професії майбутнього будуть популярні в найближчі 5-10 років та як ми будемо їх опановувати? Своїми думками ділиться Інна Чут, CEO та співзасновниця онлайн-школи популярної культури SKVOT.

Інна Чут, CEO та співзасновниця онлайн-школи популярної культури SKVOT
Інна Чут


Лише за останні чотири роки креативна сфера змінилася до невпізнаваності через пандемію Covid-19, повномасштабне вторгнення й використання штучного інтелекту та продовжує змінюватися так швидко, що за оновленнями доводиться стежити ледь не щогодини. 


Як розвивається креативна індустрія в Україні та світі


Виграють ті, хто не боїться, а співпрацює з ШІ та знаходить нестандартні підходи до роботи з ним. У 2023 році креатори створили багато кампейнів, дизайнів та артробіт, які цікаво обігрують ШІ, і ця тенденція збережеться. Водночас контент, створений за допомогою ШІ, відмежовують від решти заради прозорості, рівності умов і посилення довіри користувача до креатора (наприклад, тепер ютуб-креатори позначатимуть AI-generated контент обов’язковою міткою).

Я знаю на прикладі багатьох фахівців аудіовізуального сектору, як ШІ впливає на їхній робочий процес. Він уже інтегрований у фоторедактори, зокрема й у Photoshop, а також інтегрується в програми монтажу, тобто вже доволі якісно може обробляти відео й монтувати «рибу». Його використовують при створенні анімаційних відео — ШІ дозволяє суттєво скоротити процес, наприклад намалювати бекграунди для анімації. Раніше це було технічною роботою, були окремі ілюстратори суто анімаційних бекграундів, а тепер це можна зробити за допомогою ШІ не за 2-4 тижні, а за 2-4 дні. Використовуючи штучний інтелект, можна також генерувати цілу низку персонажів в унікальній естетиці й експериментувати з 3D-моделюванням.

Ще в листопаді 2023 року ШІ не вмів малювати людські руки, а зараз з ним можна створити свою естетику та згенерувати купу відео такими, якими ви хочете їх бачити. Ось тут, наприклад, зібрані класні короткі приклади, як великі комерційні проєкти в Україні вже використовують ШІ. І що важливо — це суттєво оптимізує роботу всієї команди.

Створюється і створюватиметься ще більше нативних та social impact активацій. Бренди не просто рекламуватимуть себе та свій продукт, але й приноситимуть користь світу своєю рекламою.

Недостатньо репрезентовані групи тепер отримують більше уваги та робочих місць. Жінки займають лідерські позиції у переважно чоловічих професіях (режисерка Грета Гервіг та її рекордні касові збори), а темношкірі — у переважно білих тусовках і галузях. Креативні премії та фестивалі (Каннські леви, «Оскар», BAFTA тощо) створюють та посилюють правила, що мають сприяти розмаїттю, як-от гендерні квоти.

Незалежний, авторський, інді-продукт все частіше стає мейнстримним, натомість креативні всесвіти, як-от Marvel, зараз у найбільшій кризі за всю історію існування.

Автономність креаторів більше поважатимуть, для них з’являтиметься більше можливостей, що особливо актуально для музики, адже на великих стримінгах креатори отримують дуже малий заробіток — про це багато говорять і намагаються змінювати, наприклад створюють нішеві платформи як альтернативу Spotify. 


Креативні професії майбутнього (в найближчі 5-10 років)


Посилиться запит на mental support професії — ми будемо більше дбати про якість стосунків між людьми в креативних командах та створювати сейф-спейси в офісі / студії / на майданчику. Наприклад, лише нещодавно почали говорити про важливість координації інтимних сцен в кіно та на телебаченні, а в травні цього року Національна школа кіно і телебачення Великобританії вже почне навчати цій професії.

Якщо говорити про інші сфери, то сейф-спейси поступово увійдуть в життя тих, хто працює в офісі та поза ним, зокрема маркетологів, дизайнерів, копірайтерів, SMM-менеджерів. Відповідно з’являтиметься більше розгалужень в HR-відділі, який буде забезпечувати нетоксичне середовище на робочому місці.

Поширяться професії, пов’язані з розробкою та обслуговуванням ШІ. Розуміння етичних і юридичних аспектів роботи з ШІ стане важливим для дизайнерів, ілюстраторів, відеомейкерів, ретушерів тощо. Використання штучного інтелекту не лише економічно вигідне та зберігає час для інших активностей, а й часом може бути стартовою точкою для креативу. Вже зараз коректор текстів може працювати з ШІ на значно кращому рівні, ніж два роки тому. 

Через популярність книжок про тайм-менеджмент і збільшення відповідного контенту серед професій з’явився і тайм-менеджер, що, наче персональний тренер, контролюватиме наш час. Набуває популярності й інженер з 3D-друку, бо сьогодні майже будь-що можна створити на 3D-принтері.

Значне місце в найближчому майбутньому займатимуть професії гейм-індустрії. Через постійну еволюцію прогнозувати на найближчі 10 років доволі складно, але вже очевидно, що популярності все більше набиратимуть спеціальності саунд-дизайнера — через попит у гейм-студій; тестувальника — через складність відеоігор; аніматора — через популярність віртуальної та розширеної реальності. 


Якою буде освіта майбутнього


Офлайн-формат навряд чи повернеться, бо пандемія, а пізніше повномасштабна війна сильно ускладнили навчання наживо. Після завершення війни чимало українців залишаться за кордоном, і онлайн буде їхнім єдиним способом споживати український освітній продукт. Тож популярним буде онлайн, але з фокусом на залученість і комунікацію: менше курсів у записі, більше курсів з акцентом на розбудову спільноти.

Буде попит на коротші курси, які не вимагають довготривалого планування. Курси, що приносять фан та навички для себе, а не навчають нових скілів і влаштовують на роботу. Курси як дозвілля, а не курси як професійний буст. Цьому сприяють і технології, зокрема вихід Apple Vision Pro на ринок, який поки що розглядають як дорогу іграшку, а не як інструмент для роботи та навчання.

Гадаю, що гейміфікація зовсім скоро може стати невіддільною частиною навчального процесу. Деякі викладачі вже проводять експериментальні уроки у VR (віртуальній реальності), що допомагає підвищити залученість студентів і безпосередньо впливає на якість навчання. Тому в найближчому майбутньому цілком ймовірно, що для цих цілей ми зможемо використовувати не лише чинні VR-ігри, а й побачимо нові продукти, створені спеціально для навчальних цілей.

Сьогодні на інновації дивляться зі зрозумілим острахом, але їх краще розглядати в контексті нових можливостей та вже починати опановувати, адже будь-які зміни залежать від нас самих, тому варто брати їх під власний контроль.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій на будь-який смак для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Добірка безкоштовних курсів, які навчають роботи з ШІ та ChatGPT (оновлюється)

Навички 2030: які скіли будуть потрібні для роботи у найближчому майбутньому?

Що буде з ринком праці та які професії матимуть попит у майбутньому? Прогнози рекрутерів

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: