Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Куди переїжджає український бізнес: дослідження

13.07.22 Новости 2 min reading

Навесні ми вже розповідали, що українці поступово налагоджують підприємницьку діяльність. Цього разу ділимося результатами експрес-опитування українського бізнесу, проведеного дослідницькою компанією Gradus Research 5 липня 2022 року, аби показати, як змінилася ситуація за два місяці. 

Липневе опитування 104 власників та керівників малого, середнього та великого бізнесу України показало, що загалом ситуація з підприємництвом покращується — вже половина (51%) респондентів частково відновили діяльність проти 31% навесні. На 8% зросла  кількість бізнесів, що функціонують як раніше (22% проти квітневих 14%), і на 8% зменшилось число тих, хто тимчасово призупинив діяльність (19% проти 27% у попередньому дослідженні). А ще стало вдвічі більше тих, хто запустив нові бізнес-проєкти під час війни — ще у квітні таких було 3%, а зараз — 6%. 


Особливості релокації бізнесу в межах України та за кордон


Про потребу в релокації повідомили 52% опитаних. Комусь це необхідно, бо перемістився попит на послуги чи продукцію, комусь — бо це дозволяє вирішити логістичні проблеми. Загалом таке рішення більшості потрібне, аби зберегти бізнес. 

Більшість бізнесів перемістилися в межах України — до центральних чи західних регіонів. Проте частина (11%) переїхала за кордон. Конкретний напрям для релокації респонденти обирали за такими критеріями:

  • попит на продукти або послуги бізнесу в місці, куди релокуються (36%);
  • розвиненість інфраструктури (29%);
  • менша кількість законодавчих бар‘єрів для початку бізнесу (29%).
Куди переїжджає український бізнес: дослідження 1


У релокації за кордон підприємців приваблює доступ до великих ринків збуту (32%) та прозорість правил ведення бізнесу та оподаткування (32%). Проте є й перешкоди: 

  • висока конкуренція з боку вже існуючих бізнесів (25%);
  • формальні труднощі з пошуком бухгалтерського або облікового супроводу (23%);
  • складність відкриття компанії та банківських рахунків для іноземців (21%);
  • високий рівень бюрократії (21%);
  • мовний бар‘єр (20%).

Але попри це, опитані вважають, що український бізнес може конкурувати на європейських ринках. Понад половина респондентів вбачає у цьому можливість набути більше економічних зв‘язків з Європейським Союзом. 

Більше про результати дослідження — за посиланням.

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: