Перше враження не можна справити двічі. Від того, як ви поводитеся на інтерв’ю, безпосередньо залежить, чи отримаєте ви роботу мрії. Про помилки на співбесіді, яких варто уникати, розповідає Катерина Білодуб, HR-консультантка компанії «Бізнес-конструктор».
Зі своєї практики пошуку й підбору персоналу я можу виділити стоп-лист із 9 найпоширеніших помилок кандидатів на співбесіді, які постійно зустрічаються мені в роботі.
1. Запізнитися / приїхати на годину раніше / не приїхати
Ніхто не любить чекати і коли до його часу ставляться без поваги. Якщо ви домовилися з інтерв’юером про зустріч — зробіть усе від себе залежне, щоб приїхати у призначений час. Попередньо подивіться на карті, де знаходиться офіс, продумайте альтернативний маршрут на випадок затору. Залишилися сумніви? Зателефонуйте й уточніть, як краще дістатися до офісу.
Якщо раптом у вас дійсно трапився форс-мажор — попередьте рекрутера, щоб він міг скорегувати свій графік зустрічей. Це правило стосується і тих випадків, коли ви приїхали значно раніше. Не у всіх компаніях є приймальня, де ви зможете очікувати на зустріч пів години або годину. А рекрутер, швидше за все, не зможе поспілкуватися з вами раніше.
Ще поширена ситуація, коли кандидат зовсім не приходить не зустріч. Ми телефонуємо, і виявляється, що людина знайшла роботу / забула / передумала. І не попередила. Поважайте чужий час — ця звичка ще нікому не нашкодила.
Боїтеся проходити співбесіди?
Наш онлайн-гайд допоможе всебічно підготуватися до інтерв’ю та впоратися зі страхами
До гайда
2. Не почитати про компанію
На початку інтерв’ю ми завжди цікавимося, що кандидат знає про роботодавця. Чи заходив на сайт, які враження. І дуже часто чуємо у відповідь, що на попереднє знайомство з компанією у претендента не було часу.
Такий фейл говорить рекрутеру відразу про два факти. По-перше, кандидат збрехав. Щоб познайомитися з сайтом компанії, вистачить 10 хвилин часу і смартфона. А по-друге, йому абсолютно все одно, в якій компанії доведеться працювати. Перед співбесідою знайдіть час для знайомства з потенційним роботодавцем. В ідеалі — вивчіть конкурентів і заглибтеся у сферу бізнесу.
Кандидат, який робить трохи більше, ніж очікує рекрутер, завжди матиме перевагу.
3. Забути про охайність
На щастя, в сучасному офісному житті стає все менше і менше обов’язкового дрес-коду. Але це не означає, що потрібно забувати про охайність, доглянутий зовнішній вигляд та адекватність у підборі одягу.
Рекомендую дотримуватися стриманості в довжині одягу, підбирати спокійні кольори, уникати леопардових принтів, глибоких декольте та насичених ароматів.
А якщо ви йдете на співбесіду в банк, державну установу чи юридичну компанію, краще попередньо дізнатися, якому стилю в одязі віддають перевагу в компанії.
4. Ставитися до інтерв’юера нешанобливо
Першу співбесіду з вами може проводити рекрутер, HR або відразу наймаючий менеджер. Незалежно від рангу співрозмовника, у поведінці потрібно проявляти максимум поваги й доброзичливості.
Пам’ятайте, що перед вами сидить людина, яка так само зацікавлена у закритті вакансії, як ви — в пошуку нової роботи.
Не варто перебивати співрозмовника, висміювати неточності в термінології, знецінювати діяльність компанії або умови праці. Інакше ви втратите не тільки свої шанси на працевлаштування, а й репутацію професіонала. Повірте: ринок праці дуже тісний, а погана слава поширюється швидко.
5. Брехати
Брехня неприпустима за жодних обставин. Посада, функціонал, досягнення, причина звільнення — це все дуже легко перевірити. Ми, наприклад, обов’язково запитуємо про рекомендації на попередніх місцях роботи і перевіряємо інформацію, яку пошукач озвучив на співбесіді.
Не думайте, що ви розумніші або хитріші за рекрутера. Навіть у формулюванні відповіді на питання досвідчений інтерв’юер помітить невідповідність.
Будьте чесні з людьми довкола й у першу чергу — з собою. Це одна з головних ознак професіоналізму.
6. Бути занадто відвертим
Протилежність брехні — зайва відвертість. Вашому співрозмовнику зовсім необов’язково знати подробиці особистого життя ваших колег, плітки або інформацію, яку можна вважати конфіденційною. Така відвертість не несе для вас ніякої користі. Вона свідчить про вашу схильність до поширення чуток. Будьте стримані у своїх висловлюваннях.
7. Не знати свій вектор розвитку
Є кандидати, які дуже не люблять питання інтерв’юера про те, ким вони бачать себе через 3-5-10 років. Але це питання вам задають не для того, щоб роздратувати. Чітке розуміння кандидата, куди він хоче рухатися, говорить про його захопленість своєю професією і вміння планувати. А саме таких співробітників хоче бачити керівник у своїй компанії.
Якщо ви плануєте розвиватися у сфері або на посаді, не пов’язаній з поточною вакансією, — краще відмовтеся від співбесіди. Шукайте місце роботи, яке напевно наблизить вас до мети. Повірте: так ви тільки виграєте час.
8. Не ставити питання про майбутнє місце роботи
Розпитайте рекрутера про очікувані результати роботи на посаді, умови праці, колектив, плани розвитку компанії. Відсутність таких питань говорить про те, що пошукачу зовсім не цікаво, де і як він буде працювати.
9. Відмовитися від виконання тестового завдання
Є компетенції, які неможливо перевірити за допомогою співбесіди або портфоліо. Для цього передбачено тестове завдання. Це не примха роботодавця, а поширена світова практика. Вона допоможе оцінити, наскільки ваш професіоналізм відповідає вимогам вакансії. До того ж, виконання тестового завдання допоможе і вам переконатися в тому, що ви готові до цієї роботи на довгостроковій основі.
У нас були випадки, коли здобувачі виконували тестове завдання і тільки тоді розуміли, що не готові працювати з такими завданнями. І це нормально.
Якщо ви максимально зацікавлені працювати в компанії — зробіть трохи більше за те, про що вас попросили. Додаткові зусилля значно збільшать ваші шанси на отримання посади.
Давайте будемо щирими одне до одного, постараємося поважати чужий час і працю. Ці прості дії допоможуть вам знайти роботодавця мрії, а компанії — нового улюбленого співробітника.
Готові тестувати ці рекомендації?
Тоді надсилайте свої резюме на одну з крутих вакансій у нас на сайті 👉
ВакансіїЧитайте також
Співбесіда для двох: 7 причин ставити питання рекрутеру
Про що мовчати на співбесіді: 7 тем, які не варто піднімати на інтерв’ю
Як по маслу: 5 порад для успішної онлайн-співбесіди
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Знижуємо робочий стрес: чому ваші термінові завдання насправді не горять
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів