Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '1788' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=679724 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Як змінилися роль і функції HR під час війни
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Акцент на «‎тут і зараз»‎: як війна змінила роль і функції HR

17.05.22 Happy HR 5 хв читання

Багато статей написано про те, як війна вплинула на IT-бізнес. Найчастіше говорять про вплив на технічних спеціалістів і менеджерів. А що ж змінилося для HR-команд? Про це розповіла Алла Лотовська, HR-директорка IT-компанії Forte Group.

Акцент на «‎тут і зараз»‎: як війна змінила роль і функції HR 1
Алла Лотовська


Як війна вплинула на ІТ-бізнес в Україні 


IT-ринок праці до повномасштабного вторгнення росії вважався одним із найбільш надійних та перспективних. Звісно, війна внесла багато коректив, проте IT-сектор навіть за цих умов залишається більш стабільним, ніж інші бізнеси, і постраждав набагато менше. Я бачу декілька пояснень цього факту: 

  1. Робота з іноземними клієнтами, що робить ІТ-бізнес більш гнучким.
  2. Можливість працівників виконувати обов’язки з будь-якої точки, якщо є ноутбук та швидкісний інтернет.
  3. Відсутність вагомої залежності від державних структур.
  4. Можливість перекваліфікації працівників протягом досить короткого часу шляхом онлайн-навчання.

Водночас війна похитнула стійкість IT-бізнесу. Ось найголовніші фактори негативного впливу: 

  1. Нестабільна ситуація в Україні та скорочення обсягів національного бізнесу.
  2. Занепокоєність іноземних клієнтів і, як наслідок, їхні наміри щодо диверсифікації ризиків. Іноді доводиться зупиняти ріст, а часом і закривати команди в Україні й релокувати їх в безпечніші локації.
  3. Повна зупинка роботи з російськими клієнтами.
  4. Деякі співробітники опинилися в окупації і не можуть виконувати обов’язки.
  5. Жах реальності вплинув на моральний стан людей. Хтось втратив дім чи навіть близьких. Комусь довелось поїхати за кордон і пережити розлуку з рідними. Багато хто загубив психологічну стійкість і готовність спокійно реагувати на події й робочі моменти. Кажуть, робота відволікає від важких думок і турбот. Проте насправді в такому стані важко бути ефективним і взаємодіяти з іншими людьми: колегами, керівниками, підлеглими та клієнтами. 

Якщо схарактеризувати стан IT-ринку на сьогодні, то я б назвала його «застиглим в очікуваннях»‎.


З якими викликами стикнулися HR-и 


Як і інші працівники індустрії та загалом українських компаній, HR під час війни також зіштовхнулися з новими викликами. Перед ними постало чимало незнайомих завдань, часто-густо пов’язаних з нерозумінням, як правильно чинити в кожному конкретному випадку, як випрацювати підходи для кожної із ситуацій. Серед найголовніших викликів: 

  1. Розгубленість співробітників, часті зміни у психологічному стані та настрої людей.
  2. Небажання співробітників переміщатись до більш безпечних місць.
  3. Нерозуміння людей, як виїхати з небезпечних регіонів.
  4. Втрата контакту з працівниками, неможливість зв’язатись, пошук контакту через рідних та близьких.
  5. Неможливість людей працювати під час переміщення в безпечні локації, перебування в окупації чи зоні бойових дій, під час служби в армії, чи банально — у зв’язку з нестабільним моральним станом.
  6. Щоденний трекінг місцеперебування багатьох співробітників.
  7. Стривоженість клієнтів і необхідність їх регулярного інформування. «Спокій клієнтів»‎ безумовно не є завданням HR, скоріше — акаунт-менеджменту. Однак, саме HR-и відпрацьовували збір детальних даних щодо місцеперебування працівників та їхньої можливості/неможливості працювати в ті чи інші тижні, дні, години і доносили всю необхідну інформацію до акаунт-менеджерів, які вже інформували клієнтів.
  8. Вимушеність працювати в турбулентному і непередбачуваному форматі з можливістю мінімального планування — максимум на один-два дні. Щось планувати на тижні чи місяці стало майже неможливо.


Які зміни запровадили в компаніях 


Більшість стандартних планових практик компанії призупинили або ж актуалізували. До прикладу, у перші тижні війни Performance review (оцінка ефективності співробітників за певний проміжок часу) втратив свою актуальність саме через неможливість довгострокового планування. В умовах розпачу, масових переселень та турбулентності не всі готові дивитися на свій розвиток з ретроспективи попереднього періоду та складати довгострокові плани розвитку на майбутнє. Не готовими до цього виявились і компанії, яким також потрібен був час для того, щоб зорієнтуватися, як далі працювати й будувати роботу з персоналом. 

Натомість додалось декілька речей, які на певний час стали надзвичайно важливими: необхідність у тісній особистій взаємодії з працівниками й перевірка стану кожної людини «на сьогодні»‎: де співробітник, що з ним відбувається, як він себе почуває, яка допомога йому потрібна. Допомога може бути різною. Інколи колегу треба підтримати матеріально, інколи — допомогти з релокейтом або бекапом на поточному проєкті, інколи — просто поговорити.

Стратегія роботи з персоналом по суті трансформувалась в тактичні, гнучкі кроки з акцентом на стан «тут і зараз»‎.

Пріоритетними для HR-ів стали три речі, які важливо правильно поєднувати: 

  1. Турбота про кожного конкретного працівника та емпатичний супровід в робочих процесах.
  2. Допомога бізнесу в організації максимально продуктивної (наскільки це можливо) роботи команд.
  3. Раціональне використання бюджетів компанії та вибір на користь найнеобхідніших бенефітів. 

Зокрема, ми в Forte обрали такий набір бенефітів для працівників та їхніх сімей: 

  • релокація людей в більш безпечні місця;
  • підтримка фінансово тих, хто переїхав;
  • допомога з пошуками житла за можливості;
  • надання індивідуальної і групової психологічної підтримки;
  • перекваліфікація людей і переводи на інші проєкти, де це було необхідно;
  • підтримка співробітників, які займаються волонтерством чи вступили в лави ЗСУ або тероборони. За ними залишаємо робочі місця і надаємо фінансову підтримку. 

Важливо, щоб люди працювали в безпечному місці, відчували психологічну стійкість і мали змогу бути ефективними. Клієнт в такому випадку спокійний за проєкт, залишається з компанією, а це означає, що в працівників є робота.


Як змінилися самі HR-и


В ситуації, що склалася, HR-ам доводиться докладати чимало зусиль для стабілізації психоемоційного стану працівників, щоб люди могли ефективно виконувати свою роботу, підтримувати бізнес на плаву і забезпечувати дохідність компанії. 

Але як підтримувати працівників в такий важкий період і не перегоріти самому? Тут в пригоді стануть ті техніки самодопомоги та роботи зі своїм внутрішнім станом, які мають бути в арсеналі кожного HR-спеціаліста. Також про це має потурбуватися керівник HR-команди. Зокрема, він повинен: 

  1. Бути уважним до кожного члена HR-команди.
  2. Моніторити готовність HR-ів працювати з людьми в конкретний момент.
  3. За потреби давати людям відпустку або ж навпаки додавати задач, щоб відволікти.
  4. Організувати для команди групові сесії з психологом, щоб пропрацювати негативні емоції.
  5. Пам’ятати важливе правило, про яке нам нагадують в літаках: перед тим як одягнути маску на дитину, одягніть її на себе. В роботі з HR-командою також важливо переконатись, що ваші підлеглі знаходяться в безпеці, у відносно стабільному стані й готові допомагати іншим. В іншому випадку, про підтримку не може бути й мови.

З початком воєнних дій HR-и призвичаїлися працювати в динамічному середовищі та діяти спільно, гнучко і залежно від ситуації. Складно сказати, як скоро ми повернемось до довоєнної роботи з плановими практиками. Однак те, що точно зміниться — тепер в роботі HR буде більше спонтанності, креативу, гнучкості, готовності вміло підтримувати та супроводжувати зміни в організації.

Шукаєте роботу або співробітників?

У розділі «Вакансії» ми допомагаємо компаніям і кандидатам знайти одне одного!

Вакансії

Читайте також

Резюме для роботи в IT-компанії: 11 типових помилок кандидатів

Робота під обстрілами: як харківські фахівці волонтерять під час війни

Інструменти професії: з чим працює бізнес-аналітик в IT

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: