Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Тимбілдинг, що рятує життя: як курси першої допомоги стають трендом

15.08.22 Happy HR 5 min reading

Шукаєте нові формати корпоративних активностей? Зверніть увагу на курси домедичної допомоги — це новий тренд у сфері командного дозвілля. Засновник і головний інструктор курсів Save a Life Михайло Думнич розповідає, як тренінги з порятунку життя допомагають колегам стати справжньою командою.

Михайло Думнич
Михайло Думнич


Як сьогодні змінилося корпоративне дозвілля


Донедавна вітчизняна сфера корпоративного дозвілля була доволі одноманітною. Міжнародні та великі українські гравці могли дозволити собі звозити співробітників на серфінг чи лижі. Середні й невеликі зазвичай обирали щось типово-нейтральне: квести, вечірки, екскурсії, відпочинок біля води чи в пабі. 

Але спочатку пандемія, а потім і повномасштабна війна не могли не вплинути на корпоративне життя. Нова реальність підсвітила важливість турботи з боку компанії про фізичний і ментальний добробут працівників, їхнє відчуття безпеки й підтримки, а також очікування від бізнесу чіткої суспільної позиції та соціальної активності.

Якщо останні кілька років із популярної в розвинених країнах тріади принципів управління компанією ESG у вітчизняній практиці активно розвивали E (екологічну свідомість), та G (управління компанією), то зараз максимально зосередилися на принципі S — соціальній відповідальності. Усе більше HR-менеджерів, власників бізнесів і самих працівників почали розуміти те, на що вже давно звернули увагу західні країни: корпоративне дозвілля має бути суспільно корисним. 

Тож в умовах нової реальності зустрічі з колегами не просто стали ціннішими, а й змінили свою форму. До освітніх курсів, фінансової допомоги, корпоративних психологів і благодійності компанії додали новий формат — спільні тренування на курсах домедичної допомоги. 


Тимбілдинг, здатний рятувати життя


Курси першої допомоги — це спеціальні заняття, де учасники вчаться домедичної допомоги з професійним інструктором, який є сертифікованим тренером, обізнаним у міжнародних та українських стандартах надання допомоги в різних ситуаціях.

Як формат корпоративного командотворення тренінги з домедичної підготовки поєднують у собі відразу три складові:

  • фізично-спортивну — на заняттях учасники багато рухаються, тренуються надавати допомогу на манекенах та один на одному;
  • соціальну — це і додаткова соціалізація в робочому колективі, і відповідальність перед соціумом загалом;
  • психоемоційну — людина, яка отримала знання й навички домедичної допомоги, почувається безпечніше, де б не була.

Попри слово «курси» у назві, це не про сидіння протягом 8 годин, тут неможливо ловити ґав. Це мікс теорії та практики: люди працюють і в групах, і в парах, тренуються й разом шукають відповіді на складні запитання. 

Ще два роки тому на корпоративні курси з першої допомоги приходили або дуже соціально свідомі бізнеси, або ті, що розвивали рівень довіри в команді й шукали для цього неординарний спосіб. Тепер компанії приходять із розумінням, що ці вміння —  критично важливі й можуть врятувати чиєсь життя. 

Тимбілдинг, що рятує життя: курси першої допомоги як тренд


Чому курси першої допомоги — хороша ідея для команди?


Підходять усім. Аби прийти на тренінг і навчитися зупиняти кровотечу, рятувати від опіків чи робити серцево-легеневу реанімацію, не потрібно мати спеціальних навичок чи знань. Досить бажання навчитися.

Виконують роль бустера довіри. Формування взаємної довіри в команді — тривалий і нелегкий процес. Після курсів люди почуваються впевненіше поруч із колегами, адже знають, що в разі чого тіммейти можуть навіть врятувати їхнє життя, що вже казати про взаємодопомогу в робочих питаннях.

Розвивають емпатію та емоційний інтелект. На курсах пояснюють багато моментів, на які учасники зазвичай не звертають увагу. Наприклад, коли навчають накладати турнікет, наголошують, що людині з травмою руки чи ноги нестерпно боляче від стискання кінцівки, тому вона може гніватись, ображатись і навіть намагатися зняти турнікет — емоційно пережити таке може бути складно і рятівнику, і пораненому. Так люди вчаться розуміти, якими є реакції на біль та стрес, і що постраждалі завжди потребують максимальної турботи.

Тренують навичку приймати рішення у стресових умовах. Учасники курсів першої допомоги заздалегідь готуються до ситуацій, що потребують блискавичної реакції та зібраності. Ці навички стануть у пригоді не лише тоді, коли потрібно надати допомогу: це також покращує швидкість прийняття робочих рішень, розвиває гнучкість і вміння зібратися та «загасити пожежу».

Допомагають дізнатися про колег щось нове й цікаве. Під час 8-годинної роботи пліч-о-пліч люди часто розкриваються перед своїми колегами з неочікуваних сторін. Адже за чашкою кави на роботі не обговориш судоми дідуся або свої панічні атаки.

Виводять взаємодію з колегами на новий рівень. Під час заняття вона вже й не робоча, але й не занадто інтимна. Такі курси — гарний рушій для розвитку дружніх відносин.

Курси можна порівняти з бізнес-грою або воркшопом. Тільки якщо під час гри працівники приміряють на себе різні посадові ролі й вирішують бізнес-кейси, то на курсах першої допомоги вони ніби одягають футболки супергероїв-рятівників. Тільки не знімають їх після навчання, а зростаються з ними, як із другою шкірою. І коли учасники закінчать курси, ці знання нікуди не зникнуть.

Це фаново. Такий тип кооперації вмикає азарт (хто краще й правильніше виконає завдання) і веселий настрій: спробуйте не сміятися, коли ваш колега вправно розігрує втрату свідомості, або коли вам потрібно зробити манекену серцево-легеневу реанімацію на очах усієї групи під пісню Stayin’ alive.

Це спільний досвід. Учасники потім тижнями розповідають, як вдавали непритомних чи вчилися правильно «зчавлювати» колег, які вдавилися. Коли люди розповідають іншим, що робили на курсі, або обговорюють між собою деталі, вони й самі краще запам’ятовують засвоєне.

Це екологічно. На відміну від виїзних святкувань, ви нічого не купуєте, не створюєте після себе сміття, нікому не завдаєте клопоту.

Останнє дослідження Deloitte показує, що роботодавці стали більше говорити про ментальний добробут працівників. Проте люди очікують від компаній більшого: вони хочуть працювати там, де не тільки говорять, а й роблять реальні кроки для їхнього здоров’я та безпеки, зокрема — навчають, як діяти в надзвичайних ситуаціях. 

Можливо, курси першої допомоги ще не стали must have корпоративного дозвілля, але це точно важливий напрямок активностей, який компаніям варто для себе розглянути.

Шукаєте роботу або співробітників?

У розділі «Вакансії» ми допомагаємо компаніям і кандидатам знайти одне одного!

Вакансії

Читайте також

Як підтримати та мотивувати співробітників у воєнний час

Чому роботодавець має піклуватися про психічне здоров’я своїх співробітників?

Хто такі менеджери корпоративної соціальної відповідальності та сталого розвитку в Європі?

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: