Сьогодні про таск-менеджери знають, мабуть, усі. Кожен напевно чув різні назви, а з деякими навіть стикався в роботі. Чим відрізняються популярні варіанти та як обрати найефективніший, розбирається Head of HR Communications Лариса Баришева.
Чому таск-менеджер? Переваги використання
Таск-менеджер — це програма для управління проєктами, яка дозволяє централізовано керувати завданнями, делегувати їх та контролювати своєчасне виконання.
Багато хто робить це у стандартних Google- чи Microsoft-документах і таблицях або ж у месенджерах. Це працюватиме рівно до того моменту, поки команда не почне збільшуватися та/або кількість документів не стане такою, що орієнтуватися в них буде важко.
Навіть якщо ваша команда поки складається з декількох осіб, раджу зі старту налагоджувати процеси через таск-менеджери. У майбутньому це збереже вам багато часу та нервових клітин. Адже використання таск-менеджерів має багато переваг.
- Ефективна комунікація. Можливість бачити, над чим працюють колеги та які завдання вже виконані, додавати коментарі та обмінюватися повідомленнями допомагає командам залишатися організованими та підтримувати високий рівень мотивації.
- Прозорість. У таск-менеджерах завжди наявна інформація про терміни, виконавців, етапи та час для завершення завдання.
- Економія часу. Усі завдання та інформація про них зібрані в одному місці. Плюс автоматизація — це неабияк заощаджує ресурси.
- Краще розуміння проєкту або окремих завдань. Керування через таск-менеджер дає можливість побачити загальну картину, швидше виявити проблемні місця й запобігти потенційним труднощам.
- Якісніша взаємодія між учасниками проєкту. Залучення всіх учасників зі своєчасними апдейтами зазвичай сприяє більш ефективному та якісному виконанню завдань. А можливість відстежувати прогрес проєкту може бути корисною для формування зворотного зв’язку та конструктивної критики.
Додаткові переваги для керівників
- Централізоване управління проєктами. Весь процес виконання контролюється керівником. Функціонал таск-менеджерів дає можливість розставляти пріоритети, розподіляти завдання, призначати мітки, прикріплювати файли тощо.
- Контроль завантаженості. Таск-менеджер допоможе рівномірно розподіляти навантаження співробітників, заздалегідь планувати ресурси команди й оцінювати результативність окремих співробітників, що особливо корисно, якщо оплата праці залежить від виробітку.
Як вибрати ефективний таск-менеджер
Основний функціонал різноманітних інструментів приблизно однаковий. Але з огляду на стрімке зростання популярності таск-менеджерів за останні роки, у багатьох із них з’явилися додаткові можливості. Отже, на що варто звернути увагу при виборі таск-менеджера?
- Зручність та зрозумілість. Простота використання — основна вимога. Середній час на базове опанування таск-менеджера має бути не більш ніж 15 хвилин.
- Наявність мобільного застосунку. Щоб не пропустити щось важливе й термінове, важливо, щоб таск-менеджер був завжди під рукою. Сюди ж — можливість отримувати сповіщення на пошту чи в месенджер.
- Функціонал для створення звітів. Відображення звітності у форматі дашбордів покаже прогрес та ефективність роботи співробітників.
- Інтеграція з іншими сервісами. Обирайте той, що інтегрується з потрібними вам інструментами: Zoom, Google-диск і календар, Slack, Dropbox тощо.
- Формат відображення інформації. Тут варто орієнтуватися на зручність, потреби та вподобання команди.
- Цінова політика. Варіативність вартості доволі широка. Деякі інструменти пропонують спрощений функціонал за меншу вартість. Якщо вашій команді його вистачає, то немає сенсу переплачувати.
5 популярних таск-менеджерів
Нижче розглянемо найпопулярніші варіант, що мають попит як серед бізнесу, так і для індивідуального використання.
Trello
Платформа: Web, iOS, Android.
Вартість: є безплатна версія та платні (від 5$ за користувача на місяць).
Я починала працювати з таск-менеджером саме з Trello, він був моїм вибором протягом довгого часу, і я досі використовую його для особистого планування.
Trello переважно підходить для простих проєктів невеликих і середніх команд, а також для особистого планування. Це інструмент для роботи над проєктами у форматі канбан-дощок. На дошку користувач може додавати картки з завданнями, призначати виконавців, встановлювати дедлайни, додавати чеклисти й описи до кожного завдання.
Картки з завданнями легко перетягаються в потрібні стовпці (To do, Doing, Done). Менеджер у ролі адміністратора може надавати різні рівні доступу для співробітників, контролювати постановку завдань, хід їх виконання та відстежувати результати. Також для зручності є календар, де можна переглядати та контролювати дедлайни.
Безплатна версія дає доступ до 10 дощок. У платній версії їх кількість необмежена.
Переваги:
- безплатна версія таск-менеджера з базовим набором інструментів;
- простий та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;
- великий вибір шаблонів для проєктів;
- інтеграція з великим пулом сервісів;
- можливість працювати в режимі офлайн, синхронізація з усіма версіями;
- можливість додавати вкладення з ПК, Google-диска, Dropbox та OneDrive;
- історія дій, архівація та відновлення завдань за потреби.
Недоліки:
- одночасно на екрані відображаються завдання лише одного проєкту;
- це зручний таск-менеджер для організації роботи невеликої команди, управління короткими та не дуже складними проєктами.
Jira
Платформа: Web, iOS, Android.
Вартість: є безплатна версія (для ≤ 10 користувачів) та платні (від 7$ за користувача на місяць).
Jira — це гнучка система управління проєктами різного рівня складності. Ефективний інструмент для планування, контролю та оптимізації роботи команди/компанії будь-якого розміру. Добре налаштована під Agile-проєкти та загалом адаптивна під проєкти будь-якої складності та кастомізації система, що пропонує широкий вибір готових шаблонів, які можна налаштувати під будь-які потреби.
Переваги:
- зручний формат роботи над завданнями, ведення звітності, обміну інформацією;
- базовий функціонал можна розширити за допомогою додаткових плагінів;
- застосунок для смартфона з усіма функціями вебверсії;
- у завданнях фіксується інформація про виконавця, цілі, необхідні дії, час виконання, є опція додавання вкладень;
- інтеграція з великим пулом сервісів: Gmail, Salesforce, Slack, Outlook, Teams, Github тощо;
- є можливість налаштувати кастомні дашборди з потрібною інформацією;
- якісна техпідтримка.
Недоліки:
- для використання командою в більш ніж 10 осіб потрібен платний тариф;
- для ефективного користування й адаптації до інтерфейсу потрібен час, певні знання та навички;
- у деяких випадках може знадобитися Jira-адміністратор, який буде відповідати за налаштування системи.
ClickUp
Платформа: Web, Android, iOS, Windows.
Вартість: є безплатна версія для персонального користування та платні (від 7$ за користувача на місяць).
Це мультиплатформений інструмент для організації робочого простору, керування проєктами та оптимізації роботи команд будь-якого розміру. Мій особистий вибір для роботи з командою останнім часом.
ClickUp має достатній набір інструментів для спрощення та зручності роботи над процесами: інструменти для роботи з документами, постановки завдань та цілей, відстежування прогресу, спілкування команди у реальному часі, перегляду дашбордів та аналітики, роботи з електронною поштою тощо.
Переваги:
- для особистого використання вистачить і безплатного тарифу;
- можливість делегувати завдання та відстежувати хід їх виконання;
- комунікація з колегами в чатах;
- відстеження статусу проєкту в режимі реального часу за допомогою інформаційних панелей;
- підтримка користувачів, навчання та вебінари з користування сервісом;
- підтримка канбан-дощок та діаграм Ганта;
- інтеграція з великим пулом сервісів.
Недоліки:
- для ефективного використання може знадобитися деякий час — сервіс не найпростіший для опанування і має не найдружніший інтерфейс. Наприклад, іноді доволі складно розрізнити якісь елементи через нейтральне оформлення.
Asana
Платформа: Web, iOS, Android, Windows.
Вартість: є безплатна версія (для ≤ 10 користувачів) та платні (від 11$ за користувача на місяць).
Це таск-менеджер, що візуально та функціонально схожий на Trello — побудований як канбан-дошка зі стандартним принципом управління. З цікавого — відображення власного списку завдань на день, тиждень, місяць у форматі списку, календаря або дошки. Також висока деталізація: проєкт — завдання — підзавдання — мітки. Є можливість ставити лайки завданням, групувати їх та створювати для них окремі робочі столи.
Переваги:
- зрозумілість та зручність інтерфейсу;
- режим автономної роботи без підключення до інтернету з подальшою синхронізацією під час підключення до мережі всіх версій програми;
- інтеграція з великим пулом сервісів;
- безплатна версія охоплює основні інструменти для невеликих команд та індивідуального користування;
- Asana Academy: тести й завдання для адаптації до інструмента.
Недоліки:
- безплатна версія обмежена 10 користувачами та неповним набором функцій.
Monday.com
Платформа: Web, Android, iOS.
Вартість: є безплатна версія (для ≤ 2 користувачів) та платні (від 9$ за користувача на місяць).
Вважається однією з найфункціональніших та дружніх платформ для управління проєктами. Тут якісно реалізована можливість максимально точно налаштувати платформу під конкретний проєкт, зокрема через автоматизацію процесів, що допомагає швидко додавати нових співробітників. Є багато корисних інструментів, зручне відображення даних, інтерфейс та бізнес-логіка зі зрозумілою структурою.
Для всіх платних тарифів (крім базового) доступні різні варіанти відображення проєктів на кшталт діаграми Ганта та шкали часу. Також у системи є режим синхронізації даних на всіх пристроях.
Переваги:
- інтеграція з великим пулом сервісів;
- можливість відстежувати завдання на кількох дошках, керуючи власним та командним робочим навантаженням;
- вбудований інструмент для створення форм;
- дані відображаються у форматі канбан-дощок, таблиць, дашбордів, діаграм, карток.
Недоліки:
- безплатної версії недостатньо для роботи команди;
- інструмент розрахований на великі команди та довготривалі проєкти — маленьким командам краще обрати альтернативу;
- потрібен час для адаптації та вивчення можливостей інструмента.
Що в підсумку?
Робота в таск-менеджерах не є супербажаним заняттям, особливо на самому початку їх використання. Потрібен час, щоб з’явилися звичка, люди адаптувалися до всіх можливостей обраного інструмента й процес став постійним.
Може статися, що з першого разу інструмент не приживеться, це теж нормально. Пробуйте й порівнюйте сервіси, поки не знайдете той, що закриватиме всі потреби вашого бізнесу та отримає схвалення всієї команди. Наприклад, я здебільшого працюю з творчими людьми, які з більшим відгуком користуються тим, що приносить їм задоволення. Тому привабливий інтерфейс, щоб дизайн і користувацький досвід підтримували творчі натури, є одним із вагомих критеріїв вибору таск-менеджера для мене.
Пам’ятайте: навіть якщо зараз ви лише починаєте користуватися таск-менеджером, обов’язково зважайте на його можливості масштабування у разі збільшення та ускладнення проєктів.
Приємного й продуктивного використання! 🙂
Шукаєте роботу?
У нас на сайті багато вакансій на будь-який смак для фахівців різних професій 👉
ВакансіїЧитайте також
6 корисних ШІ-інструментів, які допоможуть знайти й отримати роботу мрії
Ефективні інструменти для планування й розвитку вашої кар’єри
Вхід за лінком: 24 інструменти, щоб організувати онлайн-івент
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Знижуємо робочий стрес: чому ваші термінові завдання насправді не горять
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів