Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT * FROM wp_posts WHERE ID = 1 LIMIT 1

Помилка бази даних WordPress: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON ' at line 1]
SELECT ID,post_title,p.post_date,CAST(meta_value AS INTEGER) as views FROM wp_posts as p LEFT JOIN `wp_term_relationships` as t ON p.ID=t.`object_id` LEFT JOIN `wp_postmeta` as pm ON p.ID=pm.`post_id` WHERE t.`term_taxonomy_id` = '1788' AND pm.`meta_key`='views' AND p.post_date>'2023-11-17' AND p.ID!=695124 AND p.post_type='post' and p.post_status='publish' AND p.ID!=627712 AND p.ID!=627721 ORDER BY post_modified DESC LIMIT 3

Як підтримати команду під час війни: досвід Brainstack_
Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Психологічна підтримка співробітників під час війни: досвід Brainstack_

09.06.22 Happy HR PR 6 хв читання

Війна так чи інакше вплинула на всіх українців. З початку повномасштабного вторгнення кожен з нас пережив емоції та стани, з якими до цього ніколи не стикався. Через психологічну нестабільність багато хто довгий час не міг зосередитись на робочих проєктах та бути включеним у будь-що, окрім новин.

В IT-компанії Brainstack_ вирішили допомогти працівникам відновити психологічну стабільність. Тому залучили до команди професійного People Partner/Психолога і запровадили низку ініціатив з підтримки ментального здоров’я. Як це було — розповідають співробітники компанії.

СЕО Brainstack_ про те, як підтримати команду під час війни

Володимир Ситніков

СЕО Brainstack_


Про вплив війни на роботу компанії та працівників

Ми розробляємо ІТ-продукти для користувачів з усього світу, тому наш бізнес не дуже постраждав від війни. На щастя, ми й далі маємо змогу працювати, виплачувати співробітникам зарплату та допомагати ЗСУ. Однак, війна так чи інакше торкнулася всіх наших спеціалістів, які проживають в Україні. 

24 лютого компанія організувала два місця, куди могли евакуюватися працівники Brainstack_ разом із сім’ями: готель у Трускавці та офіс в Івано-Франківську, який трансформували у прихисток. Наразі частина спеціалістів перебуває в різних містах України, частина — виїхала за кордон, але останнім часом все більше людей повертається до Києва, а дехто навіть уже ходить працювати в офіс. До повноцінної роботи не повернулося лише кілька працівників, які служать в ЗСУ. Проте компанія продовжує виплачувати їм 100% заробітної плати.


Про адаптацію до нової реальності

Віддалена взаємодія між членами команд у нас була ефективно налагоджена ще з карантинних часів, тому ми змогли швидко й безболісно переформатуватися і повернутися до роботи. З початком війни змінили пріоритетність проєктів: першочергово сфокусувалися на тих, які підвищують стабільність й автономність компанії, але з часом повернулися до виконання стратегії, запланованої на 2022 рік. 

У перші дні вторгнення HR-команда була на зв’язку із кожним співробітником: проводили зустрічі, цікавилися емоційним станом, намагалися максимально підтримати та налаштувати на робочий лад. Згодом компанія найняла спеціаліста People Partner з психологічною освітою і почала впроваджувати різні формати психологічної допомоги. Минуло вже три місяці з початку війни та більш ніж два — з початку роботи професійного People Partner/психолога в компанії, але я вже можу сказати, що переважна більшість працівників змогла стабілізувати свій емоційний стан та повернутися до повноцінної роботи.

Однозначно війна змінила кожного з нас, змусила переглянути власні принципи та пріоритети. Змінила вона й атмосферу в команді: зараз як ніколи відчувається єднання і підтримка, спеціалісти допомагають одне одному і стараються по-максимуму вкладатися у спільний результат. Керівництво зі свого боку поєднує вимогливість до якісного виконання робочих завдань та професійного розвитку з турботою про моральний стан кожного співробітника. Так було до війни, так буде і після нашої перемоги.

HRD Brainstack_


Катерина Юрчук

HRD Brainstack_


Про рішення залучити People Partner/Психолога

Раніше в нас не було штатного психолога у команді, адже у працівників не було запиту на такі послуги. Коли розпочалася повномасштабна війна, HR-команда спілкувалася окремо з кожним співробітником і намагалася з’ясувати, кому яка допомога може бути актуальною. Було багато запитів саме  на психологічну підтримку: дехто сам казав про таку потребу, дехто просто розповідав про свій стан та самопочуття. Тому ми прийняли рішення найняти в команду спеціаліста People Partner/Психолог, який міг би надати професійну допомогу колегам.

Співробітникам HR-відділу завжди вдавалося створювати й підтримувати позитивну атмосферу всередині колективу. Однак з початком війни ми зрозуміли: щоб стабілізувати психологічний стан людей, які зіткнулися зі страхом смерті через війну, нам потрібна допомога професіонала.

Тому буквально через кілька тижнів після повномасштабного вторгнення ми розпочали пошук спеціаліста. Це мала бути людина з вищою психологічною освітою, досвідом індивідуальної практики та кризового консультування, яка мала досвід у ролі People Partner, тобто, з одного боку, взаємодіяти з людьми й допомагати їм бути ефективнішими в роботі, а з іншого — допомагати HR-спеціалістам та тимлідам знайти підхід до кожного працівника. Таких експертів не так вже багато, але нам пощастило знайти Світлану Савчук. Вона приєдналася до команди як повноцінний член HR-відділу й уже кілька місяців допомагає співробітникам Brainstack_ бути обізнаними в психоосвіті та переживати особисті кризові стани, спричинені війною.


Про формати психологічної підтримки

Разом з People Partner/Психологом ми впровадили різні групові й індивідуальні формати роботи, спрямовані на нормалізацію психологічного стану працівників. 

  • Психоосвітні вебінари. У форматі онлайн-зустрічей People Partner розповідає про стани, які зараз проживає кожен з нас (страх, тривога, панічна атака тощо), чому вони виникають, як проявляються та як з ними впоратися самостійно або як допомогти близьким, які перебувають у подібних станах. Також на вебінарах ми обговорюємо теми, які співробітники самі обрали шляхом голосування: контейнерування емоцій, інформаційна гігієна, синдроми відкладеного життя та провини вцілілого. Вебінари проводяться раз на два тижні, щоб не перевантажувати людей інформацією і дати час переосмислити почуте. Можна бути пасивним слухачем або брати участь в обговоренні, ділитись власним досвідом переживання тих чи інших емоцій, ставити запитання. Відвідування вебінарів є добровільним для всіх спеціалістів компанії, за бажанням їх можна переглянути в записі.
  • Командні зустрічі. На них People Partner фокусується на оцінці командної резильєнтності, тобто здатності кожного окремого працівника та команди загалом впоратися зі складними життєвими подіями та відновитися після труднощів чи стресу. На цих зібраннях спеціалісти вільніше діляться своїми переживаннями, адже поруч є люди, з якими вони щодня працюють пліч-о-пліч. 
  • Індивідуальні консультації. Будь-хто з команди може обрати вільний часовий слот у графіку People Partner/Психолога й отримати консультацію. Цей формат конфіденційний, тому HR-команда не знає, хто відвідує ці зустрічі та з якими запитами приходить.

В компанії проводяться й інші формати зустрічей та активностей, які також допомагають працівникам відновити психологічну стабільність: 

  • Зустрічі з тимлідами. Раніше розмови віч-на-віч керівники використовували для того, щоб оцінити результат роботи працівника та обговорити його подальший розвиток. Зараз на таких зустрічах більше говорять про наявність ресурсу для роботи, запитують, чи вистачає сил і часу на виконання поставлених завдань, обговорюють труднощі, що виникають. Такі зустрічі теж проводяться за бажанням та з ініціативи спеціалістів.
  • Командні заходи. Крім організації роботи з психологом, HR-команда продовжує влаштовувати загальнокомандні активності для підтримки морального духу колективу. Нещодавно проводили конкурс на дизайн патріотичної футболки: кожен співробітник міг подати свій варіант, потім шляхом голосування обрали найкращий (переміг дизайн з офісною улюбленицею — кішкою Джирою) і виготовили футболки, які тепер даруємо всім працівникам на День народження. Також повернулися до привітань співробітників зі святами, наприклад, на Великдень надсилали святкові бокси, а новачкам, як і завжди, даруємо велкам-паки.


Про отримані результати 

Наразі всі спеціалісти Brainstack_ повноцінно працюють. У більшості співробітників значно збільшилася продуктивність у порівнянні з першими тижнями війни, люди повертаються до нормального життя, наскільки це зараз можливо.

Нещодавно ми провели опитування, щоб зібрати фідбек від команди про співпрацю з People Partner, і отримали багато позитивних відгуків. Більшість працівників зазначили, що їм дуже допомогло спілкування з психологом у різних форматах. Вони усвідомили, що їхні стани не унікальні, навчилися самостійно справлятися з переживаннями, почали краще розуміти себе й оточення, віднайшли відчуття спокою.

Якщо говорити про результативність компанії, то з початку війни до Brainstack_ приєдналося більш ніж 40 нових співробітників. Серед них розробники, маркетологи, спеціалісти клієнтської підтримки, операційні менеджери. Також ми запустили масштабне навчання у школі лідерства для групи менеджерів компанії. Ми розуміємо, що не всім пощастило зберегти свій бізнес і мати змогу відкривати нові робочі місця та інвестувати в економіку країни. Тому вважаємо своїм обов’язком працювати ще більше й ефективніше, тим самим наближаючи нашу перемогу.

People Partner/Психолог Brainstack_

Світлана Савчук

People Partner/Психолог Brainstack_


Про запити співробітників 

Наразі працівники звертаються до мене переважно із запитами, пов’язаними з внутрішнім відчуттям себе та світу: як справлятись з повною непередбачуваністю, як включитись в роботу після пережитого стресу, як фокусуватись на завданнях, як будувати робочі та особисті стосунки на відстані, як поповнювати рівень енергії тощо.

Найбільше впливають на працездатність і заважають якісно виконувати роботу такі фактори:

  • тривожність;
  • відчуття соціального дистанціювання (при переїздах, переходу на тотальний онлайн); 
  • страх за рідних, які залишилися в гарячих точках;
  • виснаження фізичного ресурсу; 
  • інформаційне залипання; 
  • регрес психіки через тривалий стрес (зниження рівня психологічної зрілості до «психологічної дитини» або «психологічного підлітка»).

Щоб відрегулювати вплив стрес-фактора на психіку, потрібно вивести його на поверхню та нормалізувати шляхом проговорення власних станів. Для цього я індивідуально підбираю ті практики, які працюватимуть для конкретної людини. Комусь допомагає активізація когнітивної діяльності, комусь тілесна регуляція, іншим — знайомство з екологічними способами вираження емоцій.


Про формати взаємодії

Загалом нормалізація психологічного стану працівника відбувається за участі чотирьох сторін: самого працівника, психолога, тимліда та спеціаліста People Partner. 

  • Людина виявляє бажання підвищити власний рівень психологічної зрілості, розібратися у станах, які її турбують, налаштуватися на отримання психологічної допомоги;
  • Психолог пояснює причини деструкції у житті, допомагає врегулювати критичні стани, підтримує і направляє в найважчі моменти, знайомить із техніками самотерапії;
  • Тимлід забезпечує відчуття залученості, дає зрозуміти, що співробітник важливий, що він є частиною команди й про нього готові піклуватися;
  • People Partner допомагає тимліду працювати з командою, організовує заходи на рівні компанії або для конкретної команди.

Що стосується форматів, то індивідуальні консультації дають той необхідний рівень психологічного інтиму, за якого можна краще зрозуміти людину, особливості її психіки, установки. І в результаті більш точно вирішити запит, допомогти з індивідуальним набором ресурсів, зафіксувати здобутки.

Групові сесії своєю чергою сприяють більшій відкритості всередині команди, створюють спільне поле безпечної розмови, в межах якого можна відчути й зрозуміти настрої та переживання людей. Це допомагає підвищити командний рівень мотивації та залученості. Також на таких сесіях тимлід отримує зворотний зв’язок щодо того, що варто змінити в командних процесах.


Про отримані результати

Процес психологічної нормалізації стану є тривалим, до того ж ми й досі живемо в стані війни, а значить і в стані постійного стресу, який насамперед виснажує психіку людини. Однак я вже спостерігаю позитивні зміни в психіці наших спеціалістів. На рівні індивідуальних сесій є кейси, коли після 2-3 зустрічей у людини покращувався настрій, вона почала усвідомлювати тригери й більше піклуватися про себе і своє ментальне здоров’я. Також наші вебінари багато кому допомогли зрозуміти свій стан і нормалізувати переживання. Змінилася взаємодія і всередині команд. Розмови сам на сам з тимлідами стали більш емпатичними, тепер на них спілкуються не лише про робочі завдання, а й про психологічний стан працівника. Роботи ще багато, але позитивні зміни є у кожного співробітника, і це не може не радувати.

Зацікавила робота в компанії?

Більше про Brainstack_ читайте на кар’єрній сторінці 👉

Читати

Читайте також

Як пережити складні часи: радить психолог, який побував в окупації

Чому навчатися під час війни — гарна ідея: розповідає Барбара Оклі

Як українська IT-індустрія адаптується до умов війни

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: